ontbinding aannemingscontract

wimgent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontbinding aannemingscontract

#1 , 02 feb 2020 16:25

Beste,

ik heb een contract met een aannemer voor uitvoering van mijn verbouwing (slopen van een oude aanbouw en vervangen door een nieuwe).
Dit contract werd afgesloten begin september ter waarden van +/- 40.000 euro. In de loop van de werken voerde hij de zaken slecht uit, niet of niet zoals afgesproken. Hij beloofde steeds de zaken recht te zetten, maar dat gebeurde dan weer niet of niet zoals afgesproken.
Sinds begin november is hij ook niet meer op de werf geweest en ligt de werf er open en bloot en onafgewerkt bij.
Tijdens het bouwverlof van de kerstvakantie 2019 heb ik hem een ingebrekestelling toegestuurd met de vraag een planning op te maken. Zijn laatste factuur (die hij toestuurde net voor het bouwverlof) heb ik ook niet meer betaald.
Hij antwoordde binnen de termijn, maar beweert in deze brief dat ik de werken heb stilgelegd (waar nooit sprake van is geweest, maar hij beschouwt een ingebrekestelling als het stilleggen van de werken vermoed ik) en hij daardoor geen planning kan opmaken (kort samengevat). Hij maant me aan om de laatste factuur te betalen, de toestemming te geven om de werken opnieuw op te starten en de uitgevoerde werken als afgewerkt te beschouwen (terwijl ze slecht werden uitgevoerd).
Mijn vertrouwen in de aannemer is volledig geschaad, zo erg dat ik eigenlijk met hem niet meer kan samenwerken. Ik kan dus ook niet instemmen met de zaken die hij vraagt.
Graag zou ik het contract via de rechtbank verbreken en eigenlijk vind ik dat ik zelfs recht heb op een schadevergoeding.
Tot welke rechtbank moet ik mij wenden en hoe gaat dat in zijn werk?

Alvast bedankt,

met vriendelijke groet,
W

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 02 feb 2020 18:09

Wat zegt je architect die het lastenboek opstelde ?

Reclame

Terug naar “Aanneming”