Gevelpleister laten zetten

Etdc
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee

Gevelpleister laten zetten

#1 , 12 dec 2019 20:14

Ik heb mijn gevels laten isoleren en bepleisteren. Bij regen komen er telkens hier en daar blazen in de bepleistering. Er zit water onder de blazen.
De aannemer weet dit omdat ik foto's heb genomen en via mail heb gestuurd naar hem. Dit is nu al 14 dagen geleden dat de werken zijn afgelopen. Telkens bij regen komen de blazen terug. Dit is echt geen zicht.
Ik moet nog een schijf van 5100€ betalen op een totaal van 25000€
Wat indien dit niet word opgelost ? Hoe pak ik dit dan het best aan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 dec 2019 20:34

Alvast eens beginnen met hem aangetekend ingebreke te stellen, en hem een uiterste termijn te geven om alles te herstellen (bvb 3 weken). Laat hem ook weten dat je het saldo tot zolang zal inhouden. En bij niet tijdige afwerking na die periode , naar de Vrederechter trekken. De nog niet betaalde som is 20 %, en dus niet overdrven.

Etdc
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 dec 2019 11:54

Alvast eens beginnen met hem aangetekend ingebreke te stellen, en hem een uiterste termijn te geven om alles te herstellen (bvb 3 weken). Laat hem ook weten dat je het saldo tot zolang zal inhouden. En bij niet tijdige afwerking na die periode , naar de Vrederechter trekken. De nog niet betaalde som is 20 %, en dus niet overdrven.
Alvast dank. Ze zeggen, weliswaar mondeling, het na nieuwjaar via herbepleisteren in orde te brengen. Ik heb een email gestuurd dat ik de 5100€ alvast niet betaal indien er geen oplossing komt. Ik heb echter al wel 20000€ betaald.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 dec 2019 17:16

misschien is het al aangewezen om uw verzekering aan te spreken? Zodat ze al meezijn in het verhaal mocht de aannemer niet komen afwerken?

Etdc
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2020 18:24

misschien is het al aangewezen om uw verzekering aan te spreken? Zodat ze al meezijn in het verhaal mocht de aannemer niet komen afwerken?
Verzekering is geen optie. Ik heb brandverzekering maar lees niets over rechtsbijstand. Ben van plan de aannemer aangetekend in gebreke te stellen daar hij niet reageert op emails, watsapp met foto's en gewone brief. GSM neemt hij niet op. Ben ook op zijn kantoor geweest maar trof er enkel secretaresse aan. Ze zei dat de baas me zou contacteren maar dit gebeurd niet. Wat wanneer hij ook niet reageert op in gebreke stelling ? Rechtbank ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 12 jan 2020 19:42

Als hij niet reageert zal dat uw enige optie zijn. Let wel op: rechter zal een deskundige aanstellen, waarvan jij het voorschot dient te betalen. Krijg ge gelijk, ontvang je dat terug van de aannemer, of zijn verzekering. Deze expertisekosten kunnen soms hoger oplopen dan het oorspronkelijk bestelde werk.

Terug naar “Aanneming”