AANNEMING

OLIVIER BRANS
Topic Starter
Berichten: 1

AANNEMING

#1 , 25 jul 2008 12:28

Geachte,

In 2006 hebben wij bij meerderheid ons akkoord moeten geven voor de renovatie van de terassen van het flatgebouw waar we toen woonden.
Wij hadden hier niet veel zin in daar ons appartement toen al te koop stond. Bij mijn weten is er geen uiterste uitvoeringsdatum genoteerd.
De werken waren voorzien voor voorjaar 2007, maar gezien het slechte weer is dit verschoven naar voorjaar 2008. Daar wij nu al twee jaar verhuist zijn had ik graag geweten of ik deze werken nog moet betalen. En hoeveel jaar kan deze aannemer dit nog trekken.

Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 27 jul 2008 09:07

De eigendomsoverdracht aan uw koper omvat alle lasten verbonden aan die eigendom,inbegrepen deze ingevolge de beslissing van 2006 om de terrassen te renoveren.

“Art.577-11.§ 1. In geval van eigendomsoverdracht van een kavel, is de optredende notaris gehouden, bij ter post aangetekende brief, aan de syndicus van de vereniging van medeëigenaars een staat te vragen van :1° de kosten van de uitgaven voor behoud, onderhoud, herstelling en vernieuwing waartoe de algemene vergadering voor de datum van de overdracht heeft besloten, maar waarvan de betaling pas nadien opeisbaar wordt...”(Burgerlijk Wetboek).

Het eventueel verzuim van de notaris neemt die overdracht niet weg.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Aanneming”