Renovatie Electriciteit Appartment - Electricien levert slecht resultaat

ZRenard
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Renovatie Electriciteit Appartment - Electricien levert slecht resultaat

#1 , 28 okt 2019 09:36

Hallo,

Wij zijn begonnen met renovaties in een appartement dat wij in mei hebben gekocht.
De elektriciteit was afgekeurd, dus deze moest opnieuw gedaan worden.

Nu hebben wij een elektricien aangenomen, maar we zijn er eigenlijk helemaal niet blij van.

Problemen die wij ondervinden:
- Hij komt maar 1x per week (dit was afgesproken, dus dat is oké), maar dan komt hij maar voor 2 uur. Eind oktober zou hij klaar zijn met de werken dat is hij niet.
- Hij stuurt bvb een rekening voor de slijpwerken (dit was al niet inbegrepen in zijn oorspronkelijke voorstel, dus dit betalen wij apart wat al niet zo slim was van ons), maar nog niet alles in geslepen of niet goed. Moeten wij dan al betalen voor iets dat nog niet af is?
- Kabels liggen vaak niet diep genoeg in de muur, of kabels liggen allemaal over en onder elkaar, kabels die van vloer naar muur gaan liggen niet goed waardoor de vloer bvb niet kon gelegd worden, kabels dat door een muur zijn getrokken zijn, zitten er loodrecht door waardoor er geen nieuwe pleister kan komen, want die kabel steekt te veel uit de muur, een internet kabel ligt gewoon over de vloer en er is nergens geslepen, ... wij hebben zelf al veel kabels moeten herleggen of zelfs opnieuw uitbreken omdat hij deze niet op een correcte manier legt. Ze liggen er wel, maar de rest kan dus niet verder door zijn prutswerk. Wij hebben al meermaals deze punten met hem aangekaart.
- Hij voert dingen uit die niet afgesproken waren en brengt ons daarvan niet op de hoogte. Dus hij doet zo maar wat hij wil.

Het liefst van al zou ik de tijd terug draaien en een andere elektricien nemen, en de bekwaamheid wat meer nagaan. Dit is nu te laat.
Is het een optie om hem te ontslaan? Zo ja, hoe moet ik te werk gaan en wat moet er wel nog betaald worden?
Want geld is natuurlijk ook belangrijk. Als wij terug een nieuwe elektricien moeten aannemen en die moet veel opnieuw doen, en het is opnieuw zo een bedrag, dan weet ik niet zeker of dit binnen ons budget past.

mvg,
Zenzi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2019 09:48

Als je hem ontslaat heeft hij recht op 10 a 15% van nog uit te voeren werken + het materiaal dat hij reeds voor jullie gekocht heeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 okt 2019 12:14

Heb je geen referenties gevraagd en die mensen dan ook even gebeld of gaan kijken naar zijn werk?
Ikzelf was beheerder van horeca gebouwen gedurende ongeveer 30 jaar, en heb honderden woningen voorzien van een totaal nieuwe elektrische installatie. Toestanden zoals die bij u heb ik nooit meegemaakt. Dikwijls maakte men gebruik van de reeds bestaande buizen in de muren, en enkel de nieuwe buizen werden ingeslepen.t bijklust
Heeft die elektrieker wel de nodige vakbekwaamheid? Of is het iemand die tussendoor wat bijklust? (in t' zwart)

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 okt 2019 12:44

Heeft u geen lastenboek laten opstellen, of heeft de keuringsmaatschappij geen lastenboek opgelegd ?
Ik zou de keuringsdienst al eens naar de werken laten kijken en hun advies vragen.
Normaal volgt er achteraf een keuring ( oppassen geblazen met deze kerel ).

Terug naar “Aanneming”