schade balkon

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

schade balkon

#1 , 16 okt 2019 20:38

4 jaar geleden werd er door een verhuisfirma schade aangericht aan het balkon van mijn historische gevel. Dit viel onder aanstoting en de brandverzekering heeft de reparatie vergoed.
Enkele weken geleden is een deel vh balkon (éen vd 3 consoles) naar beneden gekomen. De verzekering zegt dat dit contractuele schade is (tengevolge van een slechte herstelling indertijd) en hierbij dus niet zal tussenkomen.
Hoe kan ik hier best op reageren.
Aannemer heeft al gemeld dat deze schade onzichtbaar was ten tijde vd herstelling maar mogelijks wel een gevolg is vd aanstoting dit in combinatie met weer en wind beginnen corroderen en krak.

Hoe pak ik dit best aan?
wetende dat ik ondertssn bij een andere verzekeringsmaatschappij zit (nav herfinanciering hypotheek)
Mijn huidige verzekering meldt dat dit gevolgschade is en
hiervoor ook niet tssnkomt

Bestaat er zoiets dat ik dit kan verhalen op verborgen gebrek dewelke valt onder de schade die gedekt was?

Graag jullie input

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

#2 , 19 okt 2019 23:14

niemand?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 okt 2019 09:14

Gewoon aangeven bij uw huidige verzekering. Die handelen dat dan wel verder af.

Reclame

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

#4 , 01 nov 2019 12:45

Mijn huidige verzekering meldt dat dit gevolgschade is en
hiervoor ook niet tssnkomt

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 02 nov 2019 18:57

Rechtsbijstandsverzekering misschien???

Terug naar “Aanneming”