Dakwerken

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38592

Re: Dakwerken

#1 , 11 okt 2019 13:54

Denk dat u uw geduld als op mag beschouwen.
Eerste een AS met uw voorstel voor het beginnen van de werken en einde van de werken.
Geef aan dat u dat ook in een gewone brief naar hem zal sturen en verwijs in beide schrijvens ( die verder identiek zijn naar elkaar.
Stuur de AS op met een Antwoord / Reponse kaart kost wat meer maar u krijgt ze terug met handtekening van ontvanger of de ganse brief met die strook erop. Steeds dicht laten.
Deze brieven vermelden Aangetekend - plaats opstellen en datum en de vermelding opgesteld in aantal exemplaren als partijen. Dus één brief houdt u zelf gewoon en u kan uzelf ook een gewone brief toesturen die ook dicht blijft.
Geen rechter gaat geloven dat hij geen brief heeft ontvangen.

Zoek eens op ontbinden contract aanneming en volg die richtlijnen

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... YJ1Z0xL0gf

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 okt 2019 15:52

Langs de andere kant, als je de bestelling annuleerd, zal je weer we een nieuwe offerte moeten vragen, en weer wachten op uitvoering.. Dakwerkers zijn druk bevraagde mensen. Indien je een aannemer kan vinden die snel kan beginnen, zal die geen werk hebben, en dat kan zo zijn redenen hebben (slechte uitvoeringen)
Wettelijk zal je hem niets kunnen verwijten, gezien geen uitvoeringsdatum vermeld in de bestelling.
Stuur hem een aan getekend schrijven en geef hem nog een laatste termijn. (in de hoop dat het werkt)

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2019 19:38

Welk soort van vennootschap heeft de persoon in kwestie of eenmanszaak????
JurecaBE moderator

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 11 okt 2019 22:39

Beste

Uit ervaring weet ik dat dokwerkers overvol zitten. Mijn dakhernieuwing heeft twee jaar op zich laten wachten.
Maar enige druk zal helpen. De braafsten blijven wachten....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Yakamoz84
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 okt 2019 19:00

Ik heb ooit een rechtszaak tegen een dakwerker gewonnen omdat hij niet de juiste kwalificaties had om te doen aan dakwerken.Dit kun je opzoeken met zijn BTW nummer. Als hij deze kwalificaties niet heeft, kun je eigeren de factuur te betalen. Ik had dit ooit ergens gelezen, toegepast en uiteindelijk gewonnen :) Kijk dit dus zeker na.

Als hij geen kwalificaties heeft en je zou annuleren, kan hij jou normaal niets doen. Als hij wel de juiste kalificaties heeft, kun je niet zomaar annuleren vrees ik.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 okt 2019 20:07

Als hij geen kwalificaties heeft en je zou annuleren, kan hij jou normaal niets doen. Als hij wel de juiste kalificaties heeft, kun je niet zomaar annuleren vrees ik.

Ik denk dat je wat achterloopt !!!

De Vlaamse regering heeft nu besloten dat ook voor de volgende elf beroepen uit de bouwsector de vestigingswet wordt opgeheven met ingang van 1 januari 2019:



Installateur-frigorist;
Ruwbouwactiviteiten;
Stukadoor-, cementeer- en dekvloeractiviteiten;
Tegel-, marmer- en natuursteenactiviteiten;

Dakwerkers- en waterdichtingsactiviteiten;

Plaatsen/herstellen van schrijnwerk – glazenmaker;
Algemeen schrijnwerk;
Eindafwerkingsactiviteiten;
Installatieactiviteiten voor centrale verwarming, klimaatregeling, gas en sanitair;
Elektrotechnische activiteiten; en
Algemene aannemingsactiviteiten.

Daarmee verdwijnt de vestigingswet volledig.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 24 okt 2019 12:23

Eind goed al goed, en nu op naar de volgende dakdekker met een lange levertermijn.

Terug naar “Aanneming”