Geschil met aannemer

Sophia noor
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geschil met aannemer

#1 , 27 aug 2019 19:20

Beste

Midden juni ben ik begonnen met renovaties. Een aanbouw van een keuken en garage. Hiervoor heb ik bouwvergunning verkregen. De aannemer deed wat afbraakwerken en begon aan de ruwbouw. Al snel werd duidelijk dat het metselwerk en de potrelen verkeerd werden gezet. Bij verschillende mondelinge opmerkingen bleef de aannemer verder werken. Ik heb toen de architect ingeschakeld de gaf aan dat er stabiliteit van de potrelen niet ok waren ( te dun en gebruikte potrelen waren. Al snel werd duidelijk dat hij zijn vak niet kende. De werken moesten worden stil gezet. Ondertussen stuurde de aannemer een factuur hierop werd geprotesteerd met een verslag van de architect moet oplijsting van bouwfouten. De aannemer heeft niet gereageerd en stuurde een 2 de nieuwe factuur. Ik weet niet wat de volgende stappen zijn. Hoeveel tijd krijgt de aannemer om te reageren op de protest brief? Wat zijn de volgende stappen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 28 aug 2019 18:28

Is het effectief een nieuwe factuur, of is het een herhaling (aanmaning / duplicaat / ...)?

In geval van nieuwe factuur kan je stellen dat je nu 2 facturen gekregen hebt die je dient te betalen, daar zit het verschil.
Als het een nieuwe factuur is: opnieuw protesteren.

Indien het een herhaling is: negeren. Aannemer kan enkel maar naar de rechtbank trekken.

Sophia noor
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 aug 2019 11:26

Als ik het goed begrijp , nieuw factuur protesteren, herhalingsfactuur negeren ...

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 29 aug 2019 16:28

Spaar wel de bewijzen van je aangetekend protest, moest de tegenpartij naar de rechtbank trekken.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 aug 2019 08:48

Op welke wijze werden de werken stil gelegd? Mondeling, met een sms'je, een mail of met aangetekend schrijven (eventueel met kopie via gewone post.
Uit uw verklaring dat je het verslag van de architect pas hebt bezorgd aan de aannemer, samen met uw protestbrief, doet me twijfelen.

Terug naar “Aanneming”