bouwoverteding nieuw dak ?

oerf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: bouwoverteding nieuw dak ?

#16 , 22 aug 2019 19:51

er is wel degelijk een aanvraag ingediend door dakwerker, het stond zo in dossier gemeente laatst.
Ik heb nog sms en mailverkeer van dakwerker
Nu zeggen ze (gemeente) dat er geen aanvraag is ingediend maar het stond maandag nog in hun computerfiles. klaarblijkelijk moet het dossier goegekeurd zijn want hij was klaar de werken te beginnen.
nadien beet hij van zich af en zegde me dat ik een grote controle mocht vewachten, : hij kende iemand van de gemeente.....sterk staaltje ons kent ons mentaliteit.
Het is een vuile truk die men speelt. omdat dakwerker naast de pot beet.
ik had helemaal geen contract met dakwerker, er was niets getekend.
ook geen mandaad gegeven , ik wist helemaal ban niets, gemeente heeft mij nooit terug gecontacteerd.
nu komt bouwpolitie controleren eerstdaags. Dan gaat het plots rap...
..laf

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 22 aug 2019 20:12

De geschiedenis van ALLE bouwaanvragen betreffende uw woning kunt u hier online terugvinden:
https://www.omgevingsloketvlaanderen.be ... t-opvolgen

Als je daar niets terugvindt dan is er nooit een aanvraag geweest en nog minder een vergunning!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

oerf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 aug 2019 22:16

bouwpolitie gekomen>> ik moet regularisatie aanvragen voor nieuwe draagbalken. punt
en dat klopt na lang zoeken door labyrint van codex en decreten via lange pagina's uitzonderingen
kun je het eruit "afleiden"

ik heb een ander huis in andere stad 20km vandaar en voor nieuw dak met draagbalken (idem) heb ik geen vergunning nodig, ? ik heb dit op mail. motto : kan men norm 2030 halen ? Niet normaal dat stad een Europese verplichting moet goedkeuren alvorens noodzakelijke isolerende werken uit te voeren ?

nog straffer :
Een andere beambte in nog een andere stad zei me : beter niets aanvragen en als het uitkomt dan regulariseren (via bouwpolitie.) verhuur het zo zonder te verbouwen er zijn er genoeg die iets nodig hebben …??
Ze vermeden liever de administratieve rompslomp van B.A. en laten bouwpolitie liever het werk daarna
doen eens het er staat. , regularisatie wordt zo standaard. >>Als je architect aanspreekt met de vraag zeggen ze : in principe theoretisch gezien heb je aanvraag nodig, maar ja in "principe" .
zo is dat hier. Ama nescire

Reclame

Terug naar “Aanneming”