#15 , 31 jul 2019 10:51
Voor de duidelijkheid, er zijn 3 voorschotten betaald:
- Voorschot trap naar boven: trap + leuning, 1000 EUR: dit mag hij van mij houden, daar heeft hij al iets gedaan, ook al hebben we schade op onze onderste treden en is het helemaal niet afgewerkt. Zit in de ruwbouw fase.
- Voorschot leuning onderste trap: 500 EUR. Hier heeft hij onze leuning afgebroken en niets in de plaats gezet. Dit voorschot willen we terug
- Voorschot plaatsen poutrel achtergevel: 500 EUR. Hier heeft hij niets gedaan, zelfs geen stabiliteits studie. Hij beweerde dat hij die studie had gedaan, na aandringen gaf hij toe dat dit toch niet gebeurd was. Gelukkig maar, anders hadden we nu een verzakking gehad. Dit voorschot willen we terug.
De werken zijn gestart in Februari, gestopt in Maart. Er zijn 3 AS gestuurd, op 7/5, 21/6 en 20/7. Telkens dus met een redelijke tussentermijn. Na het eerste AS is hij 2 dagen komen werken, na de andere AS kwam er geen actie van zijn kant. Hij heeft wel minstens 6 'afspraken' gemaakt die hij telkens niet nakwam. Telken zaten we te wachten, nam hij zijn GSM niet op, en liet hij een paar dagen later weten dat hij er niet kon geraken en later terugkwam. Dat spel speelt hij al maanden. Sinds mei staat zijn lasmateriaal ook al bij ons, wat toch raar is, als een soldaat zonder geweer....
Onze eis is duidelijk, dat hij eerst de bovenste trap afwerkt, dan betalen we hem, dan kan hij de leuning onderaan doen, waarna we hem betalen. Poutrel moet hij sowieso niet meer doen, dat zijn we ondertussen met een andere aannemer al aan het doen.
Dat hij het kan afwerken is een goodwill van ons, dat de relatie verzuurd is is een understatement. We zijn het kots beu om in een gevaarlijke situatie te leven en te moeten smeken om te komen verder werken, voortdurend thuis te blijven voor een afspraak waarbij hij niet afkomt, etc. Onprofessioneel is een understatement.
Begrijp de reacties hier niet, erg verzuurd, waarbij ik mij afvraag of er al iemand is met een ervaring in een gelijkaardige situatie waarbij er ook een oplossing kwam? Uiteindelijk wil ik het opgelost zien, wie het doet maakt mij niet uit, maar die trap is een gevaar in huis met mijn zwangere vriendin.
Ivm smaad, dan klagen wij hem aan voor het creëeren van gevaarlijke situaties. In 2015 stierven er 117 Belgen door het vallen van een trap, bij ons op het bedrijf is het ook een topprioriteit om te beveiligen tegen valgevaar. Ondertussen heb ik een zwangere vriendin die op een draaitrap zonder leuning elke dag naar boven en beneden mag klauteren. Ondertussen heeft hij wel mooi mijn voorshot in zijn zakken. Waarom vindt iedereen het hier normaal dat iemand een voorschot krijgt, neits van zich laat horen, een leuning afbreekt en niet vervangt, etc.?
Zal aan mij liggen, ik ben iemand van principes, als ik een afspraak maak kom ik die na, als ik betaald word voer ik het werk uit. Als ik een vraag krijg antwoord ik erop.