Vraag over prijzen in regie.

BauwensT
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over prijzen in regie.

#1 , 18 jul 2019 11:01

Goedemorgen

Wij hebbben In 2010 een ‘starterswoning’ gekocht die wie hier en en daar wat energiezuiner hebben gemaakt en wat hebben laten opknappen. De grote werken moeten nog gebeuren, al denk ik dat door de grootschalige renovatiekosten dat de aankoop van een nieuwe woning nu ook zeker en vast een optie is.
Wij hebben al heel wat offertes ontvangen en zien dat veel aannemers werken uitvoeren in regie. Ik begin het eigenlijk ook wel een beetje op mijn heupen te krijgen dat veel aannemers nooit een min of meer exacte totaalraming kunnen maken van de kosten. Voor mij staat in regie werken gelijk aan een blanco cheque. Ik heb toch al veel verhalen gehoord van bouwers/verbouwers dat de kosten véél hoger zijn opgelopen dan voorzien. Is in regie werken een goed idee bij een grootschalige renovatie of niet? Ik begin gewoon door het bos de bomen niet meer te zien. We hebben een huis, een gunstige afbetaling en ik wil niet over een nacht ijs gaan. Ik ben iemand die graag de controle over alles heeft en hou niet van verrassingen, vandaar mijn vraag over regieprijzen en de eventuele ervaringen hiermee.
Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2019 11:12

Regie is de eerlijkste prijs voor beiden.en zeker als het een eerlijke aannemer is.

Bij zeer veel offertes word er met de pet naar gesmeten, omdat men bij renovatie het zeer moeilijk is om een correcte prijs te geven, in sommige gevallen is de ondergrond niet goed of is er een muur die rot is enz..

Dit is zoals je een keuken koopt, het is een kruiwagen platen, 4 toestellen en het is 25.000€ mijnheer en je heeft een vrienden prijsje gehad van ons door ons 20 jarig bestaan .! :lol: :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 jul 2019 12:23

Als je werken in regie laat uitvoeren, is het best dat er steeds iemand van de bouwheer aanwezig is tijdens de werken, en er een dagelijks werfrapport wordt opgemaakt en dagelijks ondertekend. vermeld de uitgevoerde werken, hoeveelheid ervan, geleverde goederen van die dag, en vooral de aanwezig arbeiders, met begin en einduur.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jul 2019 12:38

@mava
Je weet toch ook dat er veel voorbereidende werken zijn in de bouw die men thuis afwerkt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanneming”