Pagina 1 van 1

schadevergoeding

Geplaatst: 17 jun 2019 16:13
door cindygh
onze firma heeft een offerte opgemaakt die door de klant voor akkoord werd ondertekend voor het uitvoeren van dakwerken.
Nu, ik heb de klant vandaag laten weten dat wij de werken net na het bouwverlof zullen uitvoeren . Ik heb reeds 3 x verplaatsingskosten/tijd ingestoken, goederen besteld en leveringstermijn afgesproken met leverancier. Ik heb de nodige tijd in mijn programma ingelast en andere klanten moeten afwijzen. Nu komt klant te zeggen dat het momenteel niet past en zij die werken niet willen uitvoeren. Alleen wat reparatiewerk.
Kan/mag ik schadevergoeding vragen en zoja welk percentage.

Re: schadevergoeding

Geplaatst: 17 jun 2019 16:19
door LeenW
U mag de verbrekingsvergoeding eisen die in de offerte werd vastgelegd. Let wel op dat deze niet buitensporig is. Als het bv. 10% of de prijs van de reeds gekochte goederen is, kan dat m.i. perfect.

Klant zal dan mogelijk wel ook passen voor het reparatiewerk, dus misschien ook eens narekenen en zien of er met een commerciƫle geste niet meer te regelen valt.

Re: schadevergoeding

Geplaatst: 17 jun 2019 16:27
door denlowie
Eens gezocht op internet en er zijn dak werkers die tot 20% gaan, maar zoals leen schrijft een beetje de kerk in het midden houden en 10 a 15% vragen

Re: schadevergoeding

Geplaatst: 17 jun 2019 17:48
door mava105
Ik zou hun een aangetekend briefje sturen, waarin je meld dat je geen schadevergoeding zal vragen, tenzij ze binnen de 2 of 3 jaar de dakwerken laten uitvoeren. Dan is het gewoon een kwestie van opvolgen en volgt er geen nieuwe bestelbon binnen die periode de schadevergoeding te claimen. Zo kan je de werken misschien toch nog uitvoeren, alleen een beetje later. :)