te hoge meerprijs bouwwerken

Filip 4 justice
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

te hoge meerprijs bouwwerken

#1 , 10 jun 2019 08:06

Wij zijn een samenwerking aangegaan met een sleutel op de deur firma. We betaalden ook al 10.500 euro voorschot. Nu blijkt dat er onstabiele grond is en er een meerprijs dient te betaald te worden voor deze werken. Hij vraagt hiervoor 14.400 euro , terwijl alle berekeningen en een offerte van een andere aannemer aantonen dat de standaard prijs ongeveer 6800 euro zou zijn ( nog ruim gerekend ). Wat kan ik doen? We hebben dit nog niet ondertekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 jun 2019 09:27

Je kan er nite op ingaan, maar dan riskeer je verzakkingen en barsten na enige tijd. Je hebt een contract ondertekend en kan daar dus niet meer onderuit. Een klassieke truc van malafide bouwfirma's. Lage prijs en dan volop supplementen aanrekenen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2019 09:46

Kijk ook een op het bouw forum daar zitten stielmannen die weten wat zulke zaken kosten !

https://forum.livios.be/nl
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Filip 4 justice
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jun 2019 10:22

ik dien er wel op te gaan. De stabiliteitsstudie heeft uitgewezen dat die werken dienen te gebeuren. Ik besef dat hij die werken dient uit te voeren en geen andere aannemer, maar zijn er dan geen maximum prijzen? Hoe ver kan hij ons drijven?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jun 2019 10:41

op livinus vindt je juist ook de gangbare bouwprijzen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 10 jun 2019 11:39

ik dien er wel op te gaan. De stabiliteitsstudie heeft uitgewezen dat die werken dienen te gebeuren. Ik besef dat hij die werken dient uit te voeren en geen andere aannemer, maar zijn er dan geen maximum prijzen? Hoe ver kan hij ons drijven?
Tja, je kan moeilijk verwachten dat hij iets uit eigen zak gaat betalen he. Je kan die andere offerte voorleggen en tot een compromis komen, maar dat gaat uiteraard allemaal vertraging opleveren.

Terug naar “Aanneming”