Pagina 1 van 1

aannemer voert herstelling niet uit

Geplaatst: 08 apr 2019 20:18
door Summertime
Beste

In 2011 heb ik een totale renovatie gedaan van een bestaand huis en een gedeelte bij gebouwd. Het nieuwe deel heeft als dakbedekking EPDM gedaan door een grote firma uit de buurt.
Ik heb sinds een paar jaar bij hevige regenval veel water in mijn living. Ze hebben al twee keer de afvoeren waar het water binnen komt hersteld maar niet goed genoeg. Het probleem blijft zich maar herhalen.
De hevigste keer was eind februari wanneer het water de muur afstroomt, uit het plafond druppelt... De architect is toen komen kijken heeft foto's genomen en doorgestuurd naar de firma.
Nu meer dan een maand later, nog steeds geen reactie. Ondertussen heb ik al twee mails gestuurd maar zonder resultaat.

Kan ik hem ingebreke stellen en hoe? Hoe kan ik eisen dat hij zijn werken goed moet uitvoeren/herstellen?

Mvg en dank

Re: aannemer voert herstelling niet uit

Geplaatst: 08 apr 2019 20:30
door Franciscus
En is de firma al met een aangetekend schrijven in kennis gesteld?

Re: aannemer voert herstelling niet uit

Geplaatst: 09 apr 2019 09:10
door mava105
Welke oorzaak heeft de architect aangewezen bij zijn bezoek, of is het enkel gebleven bij het nemen van een paar foto's? (losgekomen dakbedekking, slechte uitvoering, conceptiefout)

Re: aannemer voert herstelling niet uit

Geplaatst: 09 apr 2019 09:30
door bosprocureur
Heb al gehoord met goede ervaringen na gewoon een vraag om uitleg aan de fabrikant van EPDM. (Toch zeker dat het echt EPDM is ? )

De firma zelf controleerde de correcte plaatsing, en tikt haar klant (de aannemer dus) serieus op de vingers; zo serieus dat er effectief een oplossing uit de bus komt.

En anders heb je een serieus argument in verdere betwisting met de aannemer, het onpartijdig antwoord van de fabrikant.

Re: aannemer voert herstelling niet uit

Geplaatst: 09 apr 2019 09:31
door denlowie
Als hij niet antwoord op je aangetekend schrijven zal je naar de ondernemingsrechtbank moeten gaan.