Schilder laat niks meer van zich horen...

scorpioen
Juridisch actief: Nee

Re: Schilder laat niks meer van zich horen...

#16 , 08 jul 2014 19:54

Vooraleer de overeenkomst te ontbinden moet u de schilder een laatste termijn geven om zijn werk te voltooien. Stuur hem een aangetekend schrijven waarin u hem aanmaant om de werken uiterlijk tegen [datum] te beëindigen en dat u de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel zult beschouwen als hij hieraan geen gevolg zal verlenen. Als hij dan nog niet komt werken na verloop van de termijn een tweede aangetekende brief waarbij u de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel beschouwt.

Blijft dan de vraag wat u moet betalen voor hetgeen hij tot nu toe al heeft uitgevoerd. In principe zou u door de rechtbank een deskundige moeten laten aanstellen om de stand van de werken te beschrijven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509

#17 , 09 jul 2014 09:11

Ik ben het helemaal niet eens om nog een voorschot aan een schilder te betalen.
De grondverf die de schilder moet aankopen kan hij op elke werf gebruiken. Wel akkoord
om te betalen naarmate de schilderwerken vorderen. Een voorschot geven vraagt
om problemen, het geeft de schilder een zekere macht: hij komt niet op tijd opdagen bv.
en de klant zit gevangen... Ik heb mijn les geleerd.
Tja, ik ben het helemaal niet eens met jou, er is ook de andere kant. Mijn man heeft ook al eens de verf aangekocht voor een gepland werk en de week voor hij zou starten bedenken die mensen zich want ze gingen toch liever behangen dan verven. Dan sta je daar met hun verf in de kleuren die zij gekozen hebben. En dat zou jij dan wel 'ok' vinden? Er zijn steeds twee kanten en er zijn ellendige klanten en ellendige schilders.

Kali

#18 , 09 jul 2014 10:27

Ik kan Guy zijn standpunt volgen indien het gaat om standaard witte verf, doch de meeste schilders gebruiken reeds voor de grondlaag een gekleurde primer...
In dit geval is er inderdaad een risico en dient er een voorschot te zijn, indien het om standaard ongekleurde witte verf gaat is het risico beperkter.

Reclame

fieke0509

#19 , 09 jul 2014 11:13

Ik kan Guy zijn standpunt volgen indien het gaat om standaard witte verf, doch de meeste schilders gebruiken reeds voor de grondlaag een gekleurde primer...
In dit geval is er inderdaad een risico en dient er een voorschot te zijn, indien het om standaard ongekleurde witte verf gaat is het risico beperkter.
Mee eens idd.

Terug naar “Aanneming”