"In Regie" heeft toch ook z'n grenzen?

Drie-D
Topic Starter
Berichten: 48

Re: "In Regie" heeft toch ook z'n grenzen?

#16 , 21 mar 2013 19:15

Een beetje laat maar toch nog aan toe te voegen. Er werd weliswaar mondeling gezegd (dus kan ik niet bewijzen) dat er twee halve dagen werk zouden zijn om dit werk af te maken. Mààr, het is dan ook niet volledig uitgevoerd. Ik heb de firma gevonden op twizzy.be, heb ik nog al gebruikt voor kleine werkjes. Je vindt er vaak aannemers die kleine gaten in hun agenda willen vullen. Deze opdracht stond daar ook op, en desbetreffende aannemer heeft daarop gereageerd dat hij het wou doen en gevraagd hem hierover op te bellen. Ik kan (naast het feit dat er geen offerte is en verder weinig of geen bewijzen) wel aantonen wat de omschrijving was van het werk waarop hij zich kandidaat gesteld heeft. En dat luidt "Waterdicht aansluiten van nieuw dak tegen opgaande muur buur met loden slabben of evenwaardig, +/- 4 lopende meter. Spie tussen puntmuur en dakrand vullen/opmetsen in snelbouw. Ongeveer 1m², is langs binnen bereikbaar. Uitvoering vóór 5 november". Kan dit al een aanwijzing zijn dat de aannemer het werk nog niet geheel uitgevoerd heeft? Het enige wat hij tot nu toe deed is een osb-plaat tegen de muur plaatsen met schaliën erop. Materiaal door mijzelf aangeleverd...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantre
Berichten: 453

#17 , 24 mar 2013 12:26

Om een rekening voor een werk in regie in te dienen is men niet verplicht om het werk als volledig afgewerkt te beschouwen.
Dat is zeker het geval bij grotere werken. Uw argument als zijnde dat het werk niet af is telt eigenlijk nog niet mee.
Een slinkse aannemer zou kunnen zeggen: het werk is nog niet af maat u moet wel eerst mijn tussentijdse factuur betalen alvorens ik kom
afwerken. En dan nog, uit wat blijkt dat de aannemer een precieze omschrijving van de uit te voeren werken heeft ontvangen ?
Die aanvraag op een website lijkt mij te dunnetjes om als argument in een zaak steek te houden

(GT, die altijd de advocaat van de duivel is, daarvoor een veeg uit de pan krijgt maar eigenlijk zelf nooit een klant zo benadert )

Reclame

Terug naar “Aanneming”