Hoeveel mag aannemer afwijken van offerte met 'VH' ?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Hoeveel mag aannemer afwijken van offerte met 'VH' ?

#16 , 14 apr 2011 11:30

Dan gaat u vroeg of laat wel eens tegen de lamp lopen met een aannemer die die 10% graag aanrekent, terwijl hij er aan de oorspronkelijke prijs ook niet bepaalt zijn broek aan zou gescheurd hebben. Maar ja, dan hebt u natuurlijk zelf die deur opengelaten :).
Ik zie het als de deur op een kier laten. Als je geen afwijking specifieert, vragen ze alsnog wat ze willen, en zet je pas echt de deur wagewijd open.

Specifieren dat er geen afwijking MAG zijn, is de deur helemaal toe doen, waardoor de prijs sowieso hoger zal liggen, aangezien de aannemer zal uitrekenen hoe veel de werken hem MAXIMAAL zullen kosten, en dit doorrekent.

Uiteraard bekijk ik ook of de offerteprijs + 10% me rijdelijk lijkt. Als het om een bedrag gaat dat hoog genoeg is, laat ik verschillende aannemers een offerte opstellen. Feit is gewoon dat het DUIDELIJK is wat de prijs "normaal gezien" is en wat de "maximale prijs" kan zijn. En een aannemer weet ook wel dat hij geen al te goede indruk maakt als hij sowieso aan de offerteprijs + 10 % komt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#17 , 14 apr 2011 12:15

Werken laten uitvoeren in regie. Aannemer is dan verplicht alles duidelijk te detailleren: werkuren, uurloon, aankoop materialen, winstmarge.

Gebruiker21

#18 , 15 apr 2011 10:28

In regie ben je zeker overgeleverd aan de goodwill van de aannemer: hoe ga je betwisten dat een aannemer dubbel zolang over bepaalde werken gedaan heeft dan normaal is? Materialen, OK, maar werkuren in regie? Waarom zou de aannemer goed doorwerken? Hij verdient immers meer als hij alles op zijn gemakje doet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#19 , 15 apr 2011 11:19

Vandaar de nodige kontrole en het kiezen van een BETROUWBAAR aannemer.
Heb voor mijn werk destijds jarenlang met éénzelfde aannemer bijna 75 % van de werken in regie uitgevoerd.
Werkuren waren opgegeven per kwatier en per arbeider. Als je dan als bouwheer enige benul hebt van uitvoeringsmetoden en termijnen is er geen probleem.

Gebruiker21

#20 , 15 apr 2011 14:35

Vandaar de nodige kontrole en het kiezen van een BETROUWBAAR aannemer.
Dat is het hem juist: als je aannemer BETROUWBAAR is, dan speelt de offerte niet zo veel rol, dan komt het wel goed. Maar hoe weet je op voorhand of een aannemer betrouwbaar is? Het is net als je dat niet weet, dat uw offerte, en wat er in staat, zo belangrijk is.

Terug naar “Aanneming”