Plannen electriciteit

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

Plannen electriciteit

#1 , 26 jan 2023 16:31

In mijn huis zijn in het handelsgedeelte electriciteitswerken gedaan, met domotica, alsook in de inkomhal. In mijn woonst op 1ste en 2 de verdiep heeft hij niets gedaan. Hij heeft een offerte gedaan voor de verdere werken, maar sindsdien nooit gereageerd op wanneer hij dit kan doen. Dus ik heb een andere electricien voor de verdere werken. Ik heb echter geen enkel electriciteitsplan van de werken die gedaan zijn, noch informatie ivm de domotica (ook deurbel camera en app), en tot nu toe heeft hij dat niet willen geven, omdat er nog geen keuring is gebeurd. Uiteraard gebeurd de keuring pas als alle werken voldaan zijn. Ik veronderstel dat ik de plannen kan eisen (alles is al lang betaald)? Wat als hij ze niet geeft? Ik ga uiteraard een ingebrekestelling doen, maar heb geen zin om de nieuwe electricien te moeten betalen om het plan van de bestaande werken te maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 26 jan 2023 23:30

Plannen zijn nodig voor de keuring, zonder plannen is je installatie afgekeurd, hoe denkt je elektricien de installatie gekeurd te krijgen als hij pas na de keuring de plannen ter beschikking stelt ?
Wat is er eigenlijk besteld, is het eerste wat je moet bekijken.
Als die bestelling het aanmaken van de schema's bevat, moet je hem zeker aangetekend in gebreke stellen, en als hij daar niet op reageert, blijft er de rechtbank over, of iemand anders de schema's laten opstellen, en eventueel ook deze kosten via de rechtbank op de in gebreke blijvende partij verhalen.

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#3 , 27 jan 2023 10:11

Dank voor uw antwoord! Hij bleef beweren dat pas bij de keuring hij de plannen moest hebben... Maar nu hij de rest van het werk niet doet, heb ik dit uiteraard nodig. Er is een volledig nieuw bord, en het hele gelijksvloers is door hem gedaan (domotica met deurbelcamera en 2 apps waar ik al regelmatig mee gesukkeld heb, en ik zelf de werking heb moeten uitvissen omdat mij nooit niets is uitgelegd). Hij heeft ook de aarding gedaan.

Dit is zijn antwoord (en nu ga ik uiteraard juridisch advies vragen...): Op het moment dat er een keuring van uw installatie uitgevoerd wordt, dan wordt er automatisch een dossier opgesteld met de technische plannen van uw woning.

Echter omwille van een nog niet afgewerkte woning en nog steeds in de verbouwingsfase kon er nog geen keuring worden uitgevoerd.

Zowel de keuring en opmaken van dossier heb je ook nooit betaald.

Dit is in vermindering gebracht op je betaalde facturen.

Er is ook nooit een factuur geprotesteerd geweest.

Als jij het nodig acht om hier verder mee te gaan, wens ik je veel succes.



Ik heb de facturen ook nagekeken. De prijsofferte is gedetailleerd. Op de facturen staat enkel 2 x voorschot en 1x plaatsen verlichting galerij. Zonder enig detail. Kan ik een gedetailleerde factuur eisen?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 jan 2023 16:27

NOOIT de eindfactuur van een elektrieker betalen zonder algehele keuring van het vernieuwde deel. Hen honderden elektriciteitswerken laten uitvoeren in opdracht van mijn werkgever, en nooit problemen gehad met dit systeem. Geen gunstige keuring geen centen.

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#5 , 27 jan 2023 23:59

NOOIT de eindfactuur van een elektrieker betalen zonder algehele keuring van het vernieuwde deel. Hen honderden elektriciteitswerken laten uitvoeren in opdracht van mijn werkgever, en nooit problemen gehad met dit systeem. Geen gunstige keuring geen centen.
Hij weigerde de keuring te doen omdat er nog een deel van het huis gedaan moest worden (ik had geen budget meer) toen ik op een bepaald moment wou verkopen. Ik vraag juridisch advies op de rechtbank volgende week. Deze man is echt van slechte wil.

Franciscus
Berichten: 38590

#6 , 28 jan 2023 00:16

Rechtbank (rechter of griffie ) geven geen advies .
Rechtbank velt een vonnis.

Terug naar “Aanneming”