Ingemaakte kast met gebreken

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Ingemaakte kast met gebreken

#1 , 21 sep 2020 09:45

Mijn zus en schoonbroer tekenen een verkoopsovereenkomst voor het plaatsen van een dressing.
Bij ondertekening moet verplicht het volledige bedrag betaald worden. Dat vind ik dus al zo verschrikkelijk want dan heb je al bijna geen poot meer om op te staan.

Nu x aantal tijd verder staat de kast er, maar zijpanelen zijn onafgewerkt waardoor je nog hout ziet, de plinten zijn niet bevestigd en 1 van de schuifdeuren die blijft niet toe.
Nu moesten ze van de firma, die ze al hebben gebeld en al, een mail sturen, met daarin foto's en video's om de gebreken aan te tonen. Zij zouden dan een kwaliteitscontroleur laten langskomen.
Ik heb hen geholpen met de mail en ik heb hen vriendelijk maar dringend verzocht om iemand langs te sturen binnen de 14 dagen (de plaatsing van de kast was gebeurd in april.)

Communicatie van de dienst naverkoop : nada. Niks is er van hen uit gekomen, altijd zijn zij diegenen geweest die moesten vragen achter een stand van zaken.

Als deze 14 dagen nu voorbij zijn? Wat moeten ze dan doen? Aangetekend schrijven sturen? Met nog eens 14 dagen? En als daar geen reactie op komt? Rechtbank gaan? Welke? Op welke manier? Kan dat zonder advocaat? Denk dat bedrag dressing ongeveer 5 000 euro was.

Bedankt voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto
Berichten: 324

#2 , 04 okt 2020 11:51

De eerste stap is altijd de nalatige aannemer in gebreke te stellen. 14 dagen is meer dan genoeg. Daarna moet je kijken hoe die firma zal reageren. De rechtbank is altijd een optie, maar het duurt lang, en je weet nooit vooraf of je je geld uiteindelijk zult krijgen, vooral als het om een kleine onderneming gaat. In ieder geval, een advocaat hebben is nooit verplicht.

Thomas Morus
Berichten: 5934
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 04 okt 2020 14:13

" Rechtbank gaan? Welke?"

Tot 5000 EUR = vredegerecht.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Aanneming”