Factuur ontvangen dat niet voor mij bedoeld is

PresentP
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Factuur ontvangen dat niet voor mij bedoeld is

#1 , 27 mei 2018 14:34

Geachte,

Graag had ik advies over volgende voorval .
In november 2017 komen ze in huis van mijn moeder muren injecteren tegen opkomend vocht
Wordt offerte gemaakt en getekent.
Wij vroegen omdat er bezetsel afgekapt was en opnieuw bezet hij goede schilder kende.
Hij gaf mij zijn gsm nummer en belde hem op in opdracht van mijn moeder 80 j oud en toen erg ziek .
Na tijdje kwam hij effe langs begon te meten vroeg welke kleur mijn moeder zei grijs .
Ok zei hij.
Wij kregen geen offerte toegestuurd die mijn moeder kon tekenen met voorwaarden en de materialen enz.

3 maand later moest ik hem bellen voor datum af te spreken uiteindelijk wordt dit 7-2-218 toten met 8-2-2018
Juist voor dat hij doorging zei hij ik moet nog effe langskomen om paar dingen 2 de laag te geven .
Mijn moeder geeft hem in mij bijzijn 1600€ cash mee.
Mijn moeder dacht binnen 2 weken want hij moest nog andere job doen brengt hij factuur en bestelbon mee

Heel de tijd was bezig over daar doet hij jobs onaangegeven , dochter heeft een paard precies of hij deed niks anders

Na paar weken krijg ik zoon die inwoon bij mijn moeder omdat ik invalide ben en wacht op sociale woning ,
Een factuur op mijn naam ipv naam van mijn moeder die eigenaar is van woning en hij tot AS voor betwisting factuur

Het enigste dat mijn moeder heeft zijn geldafhalingen van 500 € per keer met vermelding afhaling schilder 1x op 26 januari de andere op 7 en 8 februari.

Wat nu ik weiger die factuur te betalen staat op verkeerde naam , heb de opdracht niet gegeven maar moeder wij hebben nooit gezegd dat wij het onoficieel wilden doen hij kwam er zelf mee af

Wat moeten we nu doen want dit ruikt naar oplichting .
Mijn moeder is bejaarde vrouw ik invalide zonder woning .

Kan hij zomaar factuur op mojn naam schrijven hij kent mijn naam wss door gsm nummer op te zoeken of of e-mailadres

Nu heb ik AS gekregen vn zijn raadsman binnen 15 dagen geld te storten op derde rekening .
Toen hij hier schilderde was hij steeds bezig. Dat hij huis volledig moest schilderen van advokaat heb vermoeden dat hij die raadsheer is .

Kunnen jullie mij bijstaan wat ik moet doen

Mvg ,
Patrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 27 mei 2018 20:26

Beetje moeilijk te volgen.
U bent inderdaad niet de opdrachtgever.
Als u een ingebrekestelling hebt gestuurd of wil sturen op uw naam ...dat had u dan moeten doen in naam van uw moeder.

Staat op de ontvangen factuur dat er al een voorschot betaald werd?
Hebt u laten weten dat er al betaald is - in de veronderstelling dat u een ingebrekestelling hebt gestuurd.

Indien niets van dat alles is er een factuur gekomen en niet betaald en nu heeft tegenpartij een advocaat ingeschakeld?

Wat is de het te betalen bedrag van de factuur ?
Is er BTW op gerekend - welke % 6 of 21 en hoe oud is jullie woning?
Was er bij de factuur een document waar u moest tekenen voor verklaring BTW?

Reclame

Terug naar “Aanneming”