definitieve offerte na start werken

nelv
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

definitieve offerte na start werken

#1 , 14 sep 2016 10:26

In maart heb ik de aannemer bevestigd met hem te willen samenwerken. Hij is dan langsgekomen om alles nog eens te bespreken. We zijn overeengekomen dat een aantal voorbereidende werken door ons zelf zouden worden uitgevoerd om de prijs te drukken. Hij beloofde na dat gesprek een definitieve offerte te maken waar deze voorbereidende werken uitgehaald werden.

Met deze offerte heeft hij -ondanks herhaaldelijk aandringen van mijn kant- gewacht tot de werken al een aantal weken gestart waren. De werken die we zelf uitvoerden waren er inderdaad uitgehaald, maar de aannemer heeft een andere post in de offerte met 50% verhoogd omdat intussen gebleken was dat er meer tijd nodig was dan hij had verwacht. Ik heb meermaals gevraagd om meer uitleg bij die meerkost, maar heb die nooit gekregen. Ik heb mij nooit uitdrukkelijk akkoord verklaard met die definitieve offerte, maar heb ze ook nooit expliciet geprotesteerd.

Ik heb intussen enkele voorschotfacturen betaald, heb ik daardoor mijn kansen om te protesteren verkeken?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding