Muur half open bebouwing niet meer bereikbaar

Francois01
Topic Starter

Muur half open bebouwing niet meer bereikbaar

#1 , 16 mei 2016 08:58

Mijn woning is half open en de grond naast de muur is van onze buur , nu wordt daar een groot afdak geplaatst waardoor in geen instandhoudingswerken of isolatiewerken ( spouw opvullen )meer kan uitvoeren daar het afdak tot tegen mijn muur komt ( is geen gemeenschappelijke muur) meer uitvoeren zonder dat het volledige afdak ( 15m lang ) af te breken.
François

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 16 mei 2016 09:24

Wat bedoel je met mijn woning is half open?

Een halfopen bebouwing heeft ramen in de zijgevel. En heeft inderdaad een spouw muur. Daarnaast is dan een tuin of oprit die van u is.

Of bedoel je een woning met wachtgevel?

Dan zijn er 3 mogelijkheden,
Ouder dan 15 jaar is de gevel te paard gebouwd (op de helft van de scheiding) De muur is een volle steen zonder spouw.

Is het een nieuwe woning dan bestaat de gevel uit ofwel 1 muur met isolatie en afgewerkt met leien of iets anders. De muur staat dan op je grond.
ofwel bestaat hij uit 2 muren met isolatie tussen. Deze staat dan terug te paard

De muur inspuiten zou je in twee bewegingen kunnen uitvoeren. 1 van onder het afdak en 2 met een hoogtewerker van boven het afdak.

http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk/we ... nemuur.doc

In bovenvermelde link kan je terugvinden onder welke voorwaarden je buur de muur mag gebruiken.

Francois01
Topic Starter

#3 , 16 mei 2016 10:00

Beste , het is geen wachtgevel maar wel mijn gevel( met spouw en zonder ramen, op oorspronkelijke plannen 1948 stond er wel een raam) op mijn grond en de oprit is van de buren.

Reclame

chantika

#4 , 16 mei 2016 10:38

Wel je hebt ladderrecht. dus mag je de grond betreden, wel eerst toelating vragen. Desnoods toelating via de rechter om. Het onderste gedeelte de muur in te spuiten opnieuw te voegen of te schilderen. Idem voor het bovenste gedeelte. Dit doe je na afspraak op een manier waardoor de buur geen schade heeft. Een hoogtewerker een stelling of hangstelling. Wil je zijn gebouw laten afbreken ga je een bouwovertreding melden op de gemeente.

Francois01
Topic Starter

#5 , 16 mei 2016 11:09

Bedankt, maar er is zeker een halve meter waar men over de lengte van 15 meter niet meer aan kan .Eigenlijk gaat het er mij om of hij zonder enige toelating ( als het reeds mag ) deze overkapping mag maken die aan de straatkant begint?

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2016 11:18

Bedankt, maar er is zeker een halve meter waar men over de lengte van 15 meter niet meer aan kan .?
Is niet noodzakelijk voor het injecteren van een spouw. De gaten worden maar om de X cm van elkaar geboord, afhankelijk van het soort product, maar een halve meter tussenruimte is zeker geen probleem.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mei 2016 13:03

Wordt het afdak aan uw muur bevestigd? Uw buur heeft daar uw toestemming voor nodig en mag dat niet zomaar doen.

Terug naar “Aanneming”