Graag had ik een tuinhuis opgericht op het einde van mijn tuin zo'n 40m van MIJN woning en zo'n 20m van mijn
achterbuur zijn woning. Met alles rekening houdende (afstand perceeltgenzen enz) zou het tuinhuis kunnen gebouwd
worden zonder stedenbouwkundige vergunning (vrijstelling); echter struikel ik over een mogelijks probleem. Het Besluit van de Vlaamse regering stelt:
"Art. 2.2. De vrijstelling, vermeld in artikel 2.1, geldt alleen als de handelingen voldoen aan al de volgende voorwaarden:
1° ze worden volledig uitgevoerd binnen een straal van 30 meter van EEN hoofdzakelijk vergunde of vergund geachte woning; "
In mijn ogen is hieraan voldaan gezien het tuinhuis volledig wordt opgetrokken binnen een straal van 30m van de woning van mijn achterbuur (maar niet binnen de straal van 30m van mijn woning).
Ierdereen zegt mij dat het gaat over de straal rond MIJN woning, maar zo lees ik het toch niet in het Besluit van de
Vl. Regering. Wat mij betreft is elke vergunde woning goed en moet het niet MIJNn woning zijn.
Wie kan juridisch advies geven of een woning van gebuur volstaat voor de bewuste straal van 30m?
dank jullie wel