Aannemingswerken uitgevoerd ondanks vraag tot bespreking

MarQeD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aannemingswerken uitgevoerd ondanks vraag tot bespreking

#1 , 12 mar 2016 17:41

De offerte werd persoonlijk afgegeven. De aannemer bleef maar 10 seconden. Op dat moment was er nog iemand anders aanwezig bij mij.

De dag erna werd ingesproken op het antwoordapparaat dat de werken moesten besproken worden, de offerte vervolgens ondertekend. Immers, het adres was niet volledig, het was niet duidelijk of btw incl. was, vele zaken die er in stonden, wou ik op een andere manier.

2 Dagen later was er nog geen bericht en werd opnieuw ingesproken maar de aannemer belde terug om te melden dat het werk reeds gedaan was. Het had geregend tijdens het asfalteren, ik was er niet bij alhoewel dit uitdrukkelijk gevraagd was bij de bezichtiging. Het gaat over een eigendom waar ik niet veel ben, dus had ik niets gemerkt.

De uitvoering is niet naar wens. Het water blijft staan, er zijn putten wellicht door branden en aantasting van de isolerende laag piepschuim, hoekdekstenen die in het verstek gezaagd waren werden opengekapt, enz...

De factuur kwam ondertussen toe zonder melding van wat er uitgevoerd werd, enkel verwijzend naar de offerte, zonder vermelding van de garantie wat ook niet op de offerte stond.

Wie heeft hier een mening over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mar 2016 21:03

Zonder uw aanvaarding van de offerte had hij niet mogen beginnen aan de werken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Milo72

#3 , 15 mar 2016 11:58

Waarom teken je een offerte waar je niet mee akkoord bent ??
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

LeenW

#4 , 15 mar 2016 12:19

Ik denk niet dat er al getekend werd, maar de zinsbouw is inderdaad wat dubbelzinnig. Er was nog geen overeenkomst, dus de werken hadden niet mogen starten. Het is nu de zaak een compromis te vinden tussen u en de aannemer.

MarQeD
Topic Starter

#5 , 15 mar 2016 21:49

Er werd inderdaad niet getekend, wel werd de dag na afgifte van de offerte en 2 dagen later ingesproken op de voicemail opdat de offerte besproken kon worden, daarna ondertekend. Er stonden dingen in die niet naar wens waren. Bedoeling was een ander type dakbedekking en een andere werkwijze te vragen vooraleer een bereikt akkoord te tekenen.

denlowie

#6 , 15 mar 2016 22:15

Heb je dit bericht nog op de voicemail, of heb u dit ingesproken op de aannemer zijn voicemail, dan heb je ook geen enkel bewijs, enkel een niet ondertekende offerte ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#7 , 15 mar 2016 22:17

Het punt is eerder dat de aannemer geen getekende offerte heeft.

WP002

#8 , 16 mar 2016 13:40

Zonder uw handtekening op die offerte denk ik dat die aannemer geen poot heeft om op te staan. Dat zou anders mooi worden: ik kom ongevraagd uw oprit betegelen en stuur u achteraf de rekening...

Terug naar “Aanneming”