slotfactuur architect nog niet ontvangen

kristine456
Topic Starter

slotfactuur architect nog niet ontvangen

#1 , 10 mar 2016 13:18

Beste,

Eind 2014 werd onze nieuwbouw woning opgeleverd door de SOD firma en de architect. De architect heeft ons mondeling bevestigd dat zhij zijn slotfactuur (+- 2.000€) nog zou opsturen. (Alle facturen werden ons bezorgd via e-mail).

Tot op heden hebben wij nooit een factuur of een aanmaning ontvangen. Het lijkt mij raar dat dit nog niet naar voor is gekomen bij het afsluiten van hun boekjaar.

Is er een termijn waarbinnen dit zou vervallen? Ik heb gewoon schrik dat we binnen x aantal jaren een factuur met verwijlintresten zouden gepresenteerd krijgen.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SnIpY

#2 , 14 mar 2016 09:41

Als ik me niet vergis verjaart deze factuur pas na 10 jaar (persoonlijke vorderingen).

Uw architect mag in principe pas verwijlinteresten beginnen aanrekenen vanaf een eerste aangetekende ingebrekestelling. Dan beginnen de verwijlinteresten pas te lopen vanaf de eerste aanbieding van zijn aangetekend schrijven. (= Voor particulieren)

Niets houdt u natuurlijk tegen om de architect zelf eens te bellen natuurlijk :-)

Reclame

Terug naar “Aanneming”