Beste,
Factuur gekregen 2 weken na de datum dat de factuur effectief gedateerd is.
Ik heb deze na twee weken betaald. Nu, 2 maanden later komt de aannemer af dat de factuur laattijdig is betaald en rekent een verwijlintrest aan van 14%! en 60 EUR administratiekosten.
Ik heb nooit een offerte getekend met deze verkoopsvoorwaarden op betreffende deze werken. Die 14% staat inderdaad op de factuur zelf vermeldt, die 60 EUR is nergens sprake van.
Wat zijn mijn opties nu? Is dit wettelijk? Moet de aannemer niet eerst kunnen aantonen dat hij de brief op tijd heeft betaald?
Normaal zou ik het bedrag gewoon niet betalen, maar dit is dezelfde aannemer als in
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 37&t=66987 en hij trekt dat bedrag gewoon af van het bedrag dat ik hem terug moet betalen...
Mag hij deze intresten afrekenen van het teveel betaalde tegoed terwijl dit over twee verschillende facturen gaat?
Even een tijdslijn noteren van beide feiten tesamen:
- 20/01/2015: Eerste factuur gekregen
- 24/01/2015: Eerste factuur betaald
- 21/07/2015: Tweede factuur gekregen
- 04/08/2015: Tweede factuur betaald
- 26/09/2015: Opgemerkt dat ik op factuur 1 een bedrag van +- 380 EUR teveel betaald heb. Aannemer gecontacteerd
- 26/09/2015 - 01/11/2015: Wekelijks de aannemer telefonisch en via mail gecontacteerd.
- 03/11/2015: Mail van de aannemer waarin hij erkent dat ik 380 EUR teveel betaald heb. Echter heeft hij 'gemerkt' dat factuur 2 te laat betaald is en rekent op factuur 2 14% intresten aan en 60 EUR administratiekosten. Het bedrag dat hij na deze verrekening terugstort naar mij is 170 EUR.
Ik heb nooit berichten gekregen dat factuur 2 te laat betaald was en nooit aangetekende brieven gekregen. Ik heb die factuur pas gekregen rond de 'vervaldag' zelf. De aannemer wil nu gewoon een spelletje spelen vrees ik...
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk
Alvast Bedankt