firma die condensatieketels plaatst werkt de installatie niet af

koen999
Topic Starter

firma die condensatieketels plaatst werkt de installatie niet af

#1 , 21 okt 2015 17:09

ik bestelde een condensatieketel bij firma x uit antwerpen.

zij kwamen de condensatieketel plaatsen op 14 /10, 2 weken later dan afgesproken.

er dient een keuring te gebeuren van de gasleiding die zij geplaatst hebben alvorens eandis de gaskraan komt openzetten.

deze keuring kon niet gebeuren omdat er een tstuk ontbreekt in de geplaatste leiding.

Ik stelde de firma hiervan op de hoogte, nu 7 dagen geleden maar ze ondernemen geen enkele actie.

ik betaalde wel al 80% van de totale kostprijs maar heb nu al drie weken geen verwarming noch warm water.

als ik de zaak voor de rechter breng dien ik dan naar antwerpen te gaan of is de rechtbank waar de overeenkomst werd getekend bevoegd(Oosterzele).? en kan het in kortgeding gezien met dit weer verwarming toch hoogst noodzakelijk is?

Mag ik een andere installateur het tstuk laten aanbrengen zodat er kan gekeurd worden en de gas open kan?
Kan ik hen per email in gebreke stellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2015 18:01

De rechtbank die op de verkoopsvoorwaarden staat is bevoegd.

Hem per A.S aanmanen om binnen X tijd dit in orde te brengen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii

#3 , 21 okt 2015 19:03

Oei, een gecertifieerd installateur mag zelf de dichtheidstest uitvoeren en het keuringsattest uitschrijven .... Mijn installateur heeft enkele jaren geleden zelf getest, geschreven en dezelfde dag de distributiebeheerder "gestalkt" om de nieuwe gasaansluiting te komen openen zodat hij alles dezelfde dag nog kon inregelen.

AS (met kopie per gewone brief) "vandaag" nog versturen met een korte grace period om't in orde te brengen vooraleer daarna een andere (wel gecertifieerde) installateur de installatie te laten afwerken. Hopelijk kom je dan toe met je 20% ingehouden bedrag. Procederen kan altijd maar is duur wegens aanstelling expert wiens kosten jij moet voorschieten als je géén (dure) rechtbijstandverzekering à la EuroMex of DaS hebt.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 okt 2015 19:12

Oei, een gecertifieerd installateur mag zelf de dichtheidstest uitvoeren en het keuringsattest uitschrijven ....
Dit is juist dan heb je geen keuring nodig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

koen999
Topic Starter

#5 , 23 okt 2015 09:51

Ik heb de firma een aangetekend schrijven verstuurd en de volgende dag al hebben ze een gecertifieerd installateur gestuurd om de installatie af te werken en het attest af te geven.
Probleem is nu dat eandis pas volgende week 29/10 ten vroegste kan komen om de gas open te zetten...
en dan moet de ketel zelf ook nog gekeurd worden door de firma.
door het getalm van de firma zal ik dus zeker 4 weken later dan voorzien warm water en verwarming hebben.
Ik vind dat daar wel wat tegenover mag staan en ben niet van plan de laatste schijf van 20% te betalen.

Terug naar “Aanneming”