onverwachte extra kosten bij dakwerken

Frefrut
Topic Starter

onverwachte extra kosten bij dakwerken

#1 , 14 okt 2015 08:09

Wij laten een oud dak vervangen door een nieuw. Bij afbraak van het oude dak is gebleken dat de bestaande muren de nieuwe dakconstructie niet zullen kunnen dragen, omdat een aantal rijen stenen los liggen. De aannemer eist nu een hoge extra prijs voor het opmetsen van die muren. Ben ik verplicht die te dragen, rekening houdend met het feit dat die mogelijkheid noch in de offerte, noch in de offerte vermeld werd en dat de aannemer toch twee keer ter plaatse geweest is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2015 08:16

Bij renovatie kan dit, omdat dit soms verborgen gebreken zijn die men niet kan zien zonder dat men het ontmanteld.

Bij de meeste renovatie werken kom je dit tegen dat men meer moet betalen dan de offerte, in je offerte zal deze werken niet zijn opgenomen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lennie1989

#3 , 15 okt 2015 17:19

Ik zou persoonlijk liever hebben dat mijn aannemer mij dit meldt en het oplost, dan dat hij gewoon het nieuwe dak op kapotte muren legt...
Uiteraard moet de meerprijs wel billijk zijn!

Reclame

Terug naar “Aanneming”