Beschadigingen aannemer

Goodpitcher
Topic Starter

Beschadigingen aannemer

#1 , 07 sep 2015 17:14

Hey,

Ik heb na wat spaarwerk nieuwe ramen en een nieuwe voordeur laten plaatsen door een erkende aannemer.
Tijdens die verbouwing zijn er fouten gebeurd.
Het glas van de ramen verschillen van kleur, de maat van de voordeur is niet zoals het op plan stond.
Het ergste is dat tijdens het plaatsen van de ramen in de living hebben ze de grond en de meubelen
met tetra karton afgeplakt.
Na het verwijderen ervan is waar dat de tape was bevestigd, is de vernis van de parket eraf getrokken
en op het vlak van de kast is de toplaag beschadigd.
Hij heeft de fouten erkend en alles doorgeven aan de verzekering maar nu zegt de verzekering dat de
kwaliteit van mijn meubelen slecht is en ook de vernis. terwijl deze toch van serieuze winkels kwamen
waar de aannemer zelf ook zijn gerief koopt.
Wat kan ik doen zowel voor het kleurverschil van de glas en de problemen met de living.
Want naar mijn gevoel wimpelen ze gewoon wat weg en ik kan voor de kosten opdraaien.
Voor mijn meubels zijn ze 4 jaar oud en zelfs als ze de dressoir terugbetalen het type meubelen bestaat
niet meer ik ben zelfs verplicht alles te vernieuwen.
De factuur is nog niet betaald enkel het voorschot.

Bedankt

Staf

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2015 17:34

Dan spreek je gewoon de aannemer aan. Uiteindelijk is het niet jouw probleem, maar wel zijn probleem als de verzekering niet wil tussenkomen. Hij heeft een contractuele fout gemaakt door een gebrekkige deur en gebrekkige ramen te leveren. Geef hem aangetekend de kans om zijn fouten recht te zetten (herstellen of vervangen). Anders zal de prijs naar omlaag moeten zodat je zelf de herstellingen kan laten uitvoeren door iemand anders of wordt de overeenkomst ontbonden (met terugbetaling).

Ook voor de schade in je living is hij verantwoordelijk. Fout, schade, oorzakelijk verband. Dat dient hij gewoon te vergoeden.

Uiteraard probeert de verzekering er zich van tussen te muizen, maar laat je daar zeker niet door doen en sta op je strepen.

Goodpitcher
Topic Starter

#3 , 07 sep 2015 20:27

Het
Bedankt voor uw reactie ,ik heb er nog een vraag bij moest dit escaleren.
Moet ik dit allemaal door iemand laten vastleggen als hij vervelend doet en met een advocaat op
De proppen komt? Voor ons is het allemaal nieuw en het gaat om teveel geld voor ons.
En wat is een redelijk voorstel om tegemoetkomingen te bekomen.
Dank op voorhand

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2015 22:28

Zeker ook uw verzekeringen in kennis stellen
Verzekering van uw gebouw ( brand) en rechtsbijstandsverzekering mogelijk ook uw familiale ( alhoewel die niet tussenkomen voor contractuele zaken)

Mister Wolf

#5 , 08 sep 2015 21:53

Ik zou alleszins het saldo van de factuur van de aannemer voorlopig niet betalen en hem dat ook in die zin melden, aangetekend, tenzij het openstaand bedrag veel hoger zou zijn dan uw schade, betaal dan het overschot.

Voor zover dat nog niet gebeurd zou zijn, zou ik de aannemer uitnodigen voor een tegensprekelijke expertise. U kan daarvoor beroep doen op een architect of een deskundige. Dan heeft u tenminste iets om op terug te vallen.

Probeer ook te achterhalen welke tape er is gebruikt, want verschillende merken veronderstellen dat die wordt verwijderd binnen de 24/48uur, anders bijt die in en laat die schade na.

Mister Wolf
Mister Wolf : ont-zorgen met passie

Goodpitcher
Topic Starter

#6 , 09 sep 2015 10:22

Uw tip van de tape is perfect want deze tape heeft er ongeveer 2 weken opgehangen , deze zal ik onderzoeken.
Er is enkel het voorschot betaald en de rest kan hij krijgen dat alles opgelost is.
De fabrikant van de ramen komt binnenkort langs en ik wacht nog op bericht van de expert van de verzekeringen.
Wordt nog vervolgt.

Goodpitcher

Terug naar “Aanneming”