Hallo,
Wij hebben 3 ramen laten vervangen. Tijdens het wachten op de plaatsing waren er al strubbelingen met de firma. We hadden een eerste offerte ondertekend toegezegd in januari. Toen we in maart dachten dat ze de ramen kwamen plaatsen, kregen we toen de melding dat ze nog een tweede keer zouden komen opmeten. We kregen een nieuwe offerte (die er exact hetzelfde uitzag) en zegden weer toen en betaalden ook een voorschot. Omdat zij in de fout waren gegaan door een tweede keer te komen opmeten werd ons beloofd dat we met 'spoed' behandeld zouden worden. In contract staat dat oplevertermijn afgesproken wordt, maar standaard uitgegaan wordt van 7 weken levertijd. Na veel mails en telefoons waar nooit op gereageerd werd, kregen we plots de melding dat ze in de week van 8 juni zouden komen. Die week passeerde echter zonder dat ze kwamen opdagen. Op de mails die we na die week stuurden met vraag wanneer ze dan wel kwamen, werd nooit gereageerd. Uiteindelijk heb ik hen telefonisch vastgekregen en zouden ze pas de 2de week van augustus komen. Uiteindelijk werden ze 13 augustus geplaatst.
Vandaag kregen we al de factuur in de bus. Het enige dat op de factuur staat, is echter 'vervolg op voorschot' en dan het bedrag dat we moeten betalen. Hierbij had ik naar de firma toe 3 opmerkingen geformuleerd:
- 1 deur hebben ze de buitenafwerking niet gedaan, hoewel die in de offerte was opgenomen. Ik heb dan ook aangegeven dat ik wil dat ze deze afwerking alsnog komen doen ofwel dat wij hiervoor korting krijgen.
- ik heb om een gedetailleerde factuur gevraagd omdat we deze dienen te bezorgen aan de verzekeringsmaatschappij (de ramen moesten vervangen worden omdat er schade was door inbraak)
- ik heb om attesten gevraagd die we nodig hadden voor het aanvragen van de premie voor hoogrendementsglas.
Na wat heen-en-weer mails wie de firma ons 2,5 euro korting geven omdat ze de buitenafwerking niet gedaan hebben, ze weigeren dit zelf alsnog te doen omdat ze beweren dat de afwerking die voorzien hadden niet mooi zal zijn. Bovendien weigeren ze de gedetailleerde factuur en de nodige attesten te bezorgen voordat we de factuur betalen.
We kunnen zelf de buitenafwerking nooit doen voor 2,5 euro. In hun oorspronkelijke offerte stond trouwens niet gespecifieerd wat de afwerking kost. Ik zou dan ook de werkelijke kosten willen afhouden van het totaalbedrag dat we betalen. Bovendien wil ik eigelijk niets betalen voordat ik een gedetailleerde factuur en de attesten krijg, want ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat ze dit na het betalen nog zullen versturen.
Wat kan ik best doen?