Gevolgschade -> constructiefout door aannemer -> aanemer in

Christophec
Topic Starter

Gevolgschade -> constructiefout door aannemer -> aanemer in

#1 , 07 jul 2015 10:38

Beste,
1,5 maand geleden heb ik een schadedossier ingediend via mijn brandverzekering (Argenta) voor schade aan pleisterwerk door lek in dak.
2 weken geleden heb ik bezoek gehad van de expert om de schade te bekijken.
Na inspectie (ook op dak) vertelde deze dame dat het hier ging over een constructiefout door de aannemer vh dak en dat dus mijn polis de schade niet dekt en ik me moet richten tot de aannemer.
De dakwerker had geen tapgat aansluiting gebruikt met aanwerk-lap, zodoende is deze niet conform aangesloten en is het lek ontstaan.
De dakwerker is vorig jaar in september in faling gegaan en ik kan me dus hier niet meer op verhalen. Ondertussen zijn de herstellingwerken natuurlijk ook op mijn kosten uitgevoerd ...
Ik heb de curator (vd aannemer dak) reeds gecontacteerd, maar de aannemer had geen BA-verzekering, dus daar kan ik ook geen beroep op doen ... en er zouden geen activa meer zijn om me te vergoeden.
Kan iemand me raad geven langs welke weg ik toch aanspraak kan maken op mijn brandverzekering, zodat toch ten minste de gevolgschade gedekt kan worden? En ik niet zomaar door hen kan afgescheept worden ...
Alvast bedankt,
Christophe.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 07 jul 2015 10:56

Zoals ik het zie (enig voorbehoud,ik heb uw polisvoorwaarden niet gezien...) zou de waterschade toch door uw brandverzekering moeten gedekt zijn, en kan de verzekeringsmaatschappij op haar beurt eventueel verhaal uitoefenen tegen de aannemer.

De oorzaak wegnemen zal in deze omstandigheden wel te uwen laste zijn; wacht dus niet om dit te laten doen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”