Meerkost woningbouw

Fizzle
Topic Starter

Meerkost woningbouw

#1 , 30 mei 2015 01:57

Geachte

Ik bouw een nieuwbouwwoning "wind waterdicht" voor een totaalprijs. Wij vragen meer dan een jaar geleden de meerkost voor extra isolatie in de vloer en spouw.
Prijzen werden ons bezorgd en wij gingen akkoord.

3 dagen voor de start van de woning blijkt er nog een meerkost te zijn voor de ophoging van de woning: door de extra isolatie in de vloer. We worden voor een voldongen feit gesteld: onmiddellijk tekenen voor deze meerkost of de bouw wordt een maand uitgesteld (hoewel men nu had moeten starten volgens de bouwovereenkomst).

Wij hebben geen andere keuze dan akkoord te gaan of had dit moeten voorzien zijn in de meerprijs voor isolatie?

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#2 , 30 mei 2015 12:30

Ze stellen u onder een volgens mij niet wettelijke druk: u moest niet tekenen, er was een totaalprijs voorzien. U had zeker eerst het contract moeten lezen met betrekking van doorrekenen van meerkosten. Natuurlijk als u vraagt voor de meerkost van extra isolatie, zou ik ervan uit gaan dat alle werken daarrond erbij berekend zitten. Zal afhangen van de rechter. Heeft u getekend, wel dan bent u akkoord met de meerkost. Had u niet getekend, dan had u gerust hier kunnen komen praten over of het een slimme zet was of niet en of het afdwingbaar is dat ze direct starten. Uit de info neem ik aan dat u hebt getekend dus akkoord bent gegaan en heb ik geen idee hoe het dan zit.

Alvast kunt u misschien meer duidelijkheid geven over het ondertekenen, wat er precies stond vermeld en wat de afspraken waren ivm meerkost. Indien het antwoord niet snel genoeg wordt gegeven, zeker intijds betalen anders stijgt het bedrag alleen maar en stel dat u in u ongelijk wordt gesteld, zult u dat dan volledig moeten betalen met de extra kosten van bv incasso erbij. Wees dus voorzichtig in het vervolg.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2015 15:11

Het is een vaste truc van al die bouwbedrijven. Eens het contract getekend, kosten alle meewerken die u bijvraagt eens zo veel. Dit in de veronderstelling: koper kan toch niet meer terug.
Dus daarom VOOR aanvang van de werken alles dubbel, driedubbel goed lezen, en eventueel er een ervaren iemand bijhalen , desnoods een architect. Die kosten haal je er misschien dubbel uit.
Zeker als je onervaren bent in de materie, tenzij je al voor de 3de of 4de maal bouwt, maar zoveel zij er niet, tenzij vakmensen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”