Hallo,
vorig jaar in mei heb ik een woning gekocht en daarbij moest de elektriciteit vernieuwd worden.
Ik heb in totaal 5 elektriciens laten komen, waarvan deze (een redelijke bekende in de streek) voor mij qua prijs en goede naam het beste er uit kwam.
Hij is de werken onmiddellijk gestart, dat wel maar na enkele keren gekomen te zijn en toen het grootste deel in orde was, stuurde hij iedere keer zijn kat.
Hij heeft er natuurlijk voor gezorgd dat hij in het begin regelmatig kwam en goed doorwerkte waardoor ik vertrouwen had en hem eerst een voorschot en daarna het resterende bedrag betaald heb, stom, ik weet het!
Hij houdt mij ondertussen al sedert augustus! aan het lijntje om de verdere afwerking in orde te brengen, in het begin maakte hij telkens een afspraak en kwam dan doodleuk niet opdagen, nam zijn telefoon niet op toen ik belde.
Het is nu zelfs al zo ver gekomen dat ik met iemand anders zijn telefoon moet bellen om hem te kunnen bereiken!!
Gisteren is hij hier na lang aandringen toch nog eens geweest en heeft op 1.5u 2 stopcontacten bijgeplaatst in de badkamer, die dan wss nog niet door de keuring ook zullen geraken aangezien de draad boven bad is vastgemaakt met snelbinders (badkamer is ook maar voorlopig meer tot wanneer ik terug geld heb om ze te verplaatsen naar boven) maar mijn elektriciteit dient wel gekeurd te zijn tegen eind van deze maand!
Hij ging vandaag komen verder doen, er moet boven nog een slaapkamer afgewerkt worden (stopcontacten plaatsen), verlichting moet buiten nog opgehangen worden en het plan moet nog getekend worden!
Heeft er hier iemand enig idee wat ik kan doen zodat alles toch nog in orde komt tegen eind van deze maand?
Stel dat het zou branden en mijn elektriciteit is niet gekeurd, dan weet ik ook dat de verzekering niet tussen komt, bovendien krijg ik een boete als het niet gekeurd is tegen die datum.
Ik heb geen geld voor een advocaat en voor een pro deo zijn mijn inkomsten te hoog.
Op de factuur staat wel dat ik betaald heb voor de vernieuwing van de elektrische installatie..