Denk niet dat een rechter, voor een vertraging van de werken van amper 6 weken, een verbreking zal uitspreken.
Er zijn hier mensen op dit forum die al meer dan 1 jaar wachten.
De initiele uitvoeringstermijn bedroeg 6 weken. We zitten ondertussen al meer dan 6 weken verder. Ondertussen lekt mijn dak nog steeds en neemt de gevolgschade van deze lekken toe en heb ik nog steeds geen uitvoeringsdatum. Bovendien is het een werk van beperkte omvang (1 dag werk). Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug droog zitten.
U kan die zaak met een dagvaarding (gerechtsdeurwaarder) aanhangig maken bij de vrederechter.
U bent niet verplicht een advocaat te raadplegen. Maar dan moet u wel zelf de procedure kunnen voeren. Ik ben ook niet verplicht naar een garagist te gaan om het onderhoud van mijn wagen te laten doen, maar toch ga ik er naar toe, omdat ik zelf dat onderhoud niet kan doen.
U kan hier wel alle vragen stellen i.v.m. het voeren van de procedure.
De eerste vraag is dan wel: wat hebt u al aangetekend aan de aannemer geschreven?
Via aangetekend schrijven heb ik de aannemer de mogelijkheid gegeven om een uitvoeringsdatum voor te stellen die binnen een aanvaardbare termijn ligt. Daarnaast heb ik hem ook de mogelijkheid gegeven, indien hij hier de voorkeur aan geeft, om de overeenkomst te ontbinden mits terugbetaling van het voorschot. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen.