Beste,
In juli 2013 kom ik overeen met een aannemer om de oprit aan ons huis opnieuw aan te leggen, na een verstopping. Er was al een offerte in februari 2013 met omschrijving: "opbreken bestaande oprit na verstopping + afvoeren en uitgraven + herstellen." Het bedrag van die offerte was 1500, en er wordt nu een meerprijs afgesproken, terwijl de oorspronkelijke offerte omgezet wordt in een factuur (zelfde omschrijving), en er dus al 1500 wordt betaald als een soort voorschot, zonder dit voorschot te noemen. Totale werken 4000 euro.
In september komt de aannemer uitgravingen doen en begint hij met 3 rijen stenen te leggen. Daarna zie ik hem niet meer. Alle materiaal, inclusief traktor, staat hier op mijn oprit waardoor er een auto nu al ruim een jaar in een garage geblokkeerd staat.
Aannemer is failliet nu, en er is een curator maar de indieningstermijn is verstreken.
Wat doe ik om de traktor weg te krijgen? Wanneer wordt hij mijn eigendom wegens achtergelaten? Heb geen sleutels of papieren. Ook geen echt bewijs dat hij hier al staat sinds sept 2013.