offerte ondertekend na start werken

verlorendag
Topic Starter
Berichten: 1

offerte ondertekend na start werken

#1 , 18 feb 2014 20:37

Goeiedag,

Ik heb het volgende meegemaakt met een aannemer: Hij maakt een offerte op van 4100 euro voor de renovatie van de badkamer (nieuwe douche en vervangen van tegels), waar we mee akkoord gaan. Na één dag werken, belt hij aan om 7u s'morgens en komt hij doodleuk af dat de loodgieter heeft laten weten dat er nog extra werken moeten uitgevoerd worden en dat de factuur niet 4100, maar 5100 zal bedragen. Vermits we ook met een deadline zitten rond de plaatsing van het nieuwe bad en vermits hij reeds één dag had gewerkt, hadden we in mijn ogen weinig keuze en hebben de de offerte maar ondertekend. Ik heb hier ook duidelijk mijn ongenoegen over laten blijken, maar hij antwoordde gewoon lakoniek dat er een miscommunicatie is geweest tussen hem en de loodgieter. Nu stel ik mij de vraag of dit allemaal wel legaal is: na één dag doodleuk afkomen dat de offerte wordt aangepast naar aanleiding van een miscommunicatie tss de loodgieter en de aannemer. Wat is op den duur nog de waarde van een offerte als je niet zeker kan zijn dat dit het definitie bedrag is ? En daarbij nog een tweede vraag: is het mogelijk de ondertekening van de tweede offerte nog te annuleren (gaat hier echt over een principekwestie) ?

Alvast bedankt,

Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 18 feb 2014 20:42

Neen want u bent ermee akkoord gegaan door te ondertekenen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jorrelemargi
Berichten: 51

#3 , 24 feb 2014 10:06

Neen want u bent ermee akkoord gegaan door te ondertekenen.
Helaas is dat correct.

Reclame

Terug naar “Aanneming”