ABR aannemer buur valt ons aan ipv ABR van onze aannemer

bolt
Topic Starter

ABR aannemer buur valt ons aan ipv ABR van onze aannemer

#1 , 27 dec 2013 11:31

Wij wonen sinds enkele maanden in onze nieuwbouwwoning (SOD woning met eigen aangekochte grond).
Naast ons is ook een bouwwerf.

Tijdens de bouwwerken - 8 maand geleden - is onze (slecht gestutte) puntgevel omver gewaaid tijdens storm en heeft deze schade veroorzaakt op de bouwwerf van de buren.
Door de expert is dit geraamd op 6000 euro.

Vandaag krijgen wij nu opeens een brief van de ABR van de aannemer van de buren:
Vermits uw aansprakelijkheid op basis van artikel 544 betrokken is, verzoeken wij u ons te informeren naar uw inzichten tot terugbetaling van onze uitgaven.
Wij schrikken hier uiteraard van.
Onze aannemer is naar mijn inzicht de enige 'schuldige' in deze kwestie.
Bij mijn weten had hij dit geregeld via zijn verzekering.
Die ging dat vervolgens verhalen op de verzekering van de onderaannemer van de ruwbouw.

Ondertussen is onze aannemer echter failliet, dus meer info kan ik niet meer krijgen.

Welk antwoord kan ik best formuleren op deze brief?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 dec 2013 12:09

Neem contact op met uw brandverzekering.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 dec 2013 12:17

Eventueel ook de familiale polis. Maar mogelijk probleem is dat zowel de brandverzekering als de familiale polissen doorgaans schaderisico's van bouwwerven uitsluiten.
Misschien kan de onderaannemer rechtstreeks aansprakelijk worden gesteld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Aanneming”