factuur meer dan verdubbeld

sparkling
Topic Starter

factuur meer dan verdubbeld

#1 , 09 dec 2013 19:32

Hallo,

Aannemer en ik hadden een prijs overeengekomen om een bepaald werk te laten doen. Ik heb mijn akkoord gegeven voor die prijs (2000euro).
Nu krijg ik een factuur die het dubbele is geworden van de offerte. Kan dat zomaar?

Thanks

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 dec 2013 19:35

Hallo,

Aannemer en ik hadden een prijs overeengekomen om een bepaald werk te laten doen. Ik heb mijn akkoord gegeven voor die prijs (2000euro).
Nu krijg ik een factuur die het dubbele is geworden van de offerte. Kan dat zomaar?

Thanks
Schriftelijk: Neen dat kan niet. Tenzij u mondeling achteraf nog iets anders zou afgesproken hebben of voor bepaalde werken expliciet geen prijs werd opgegeven in de offerte, bijv. werken in regie.
Laatst gewijzigd door roharro op 09 dec 2013 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sparkling
Topic Starter

#3 , 09 dec 2013 19:54

Niets afgesproken mondeling. Hij heeft zich gewoon verkeerd ingeschat en probeert nu zijn verkeerde inschatting in mijn nek te schuiven. Ding is nu dat ik met een factuur zit opgescheept die ik niet had verwacht...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2013 20:11

Dan is het woord tegen woord.

k.b.

#5 , 09 dec 2013 21:58

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

chantika

#6 , 10 dec 2013 07:28

Zo snel mogelijk met een aangetekend schrijven de rekening betwisten. De reden opgeven waarom u de bewuste rekening betwist. Er voor zorgen dat u nog steeds andere elementen kan toevoegen.

giserke

#7 , 10 dec 2013 12:53

Zou het kunnen dat de offerte spreekt over vermoedelijke hoeveelheden, en niet over een forfait?

k.b.

#8 , 10 dec 2013 13:01

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sparkling
Topic Starter

#9 , 11 dec 2013 07:03

Hallo,

Het gaat over containers...
Afbraakwerken laten doen. Offerte was 2000euro voor alle puin weg tevoeren. (hij heeft meerdere containers moeten laten komen want fout ingeschat).
Deze persoon werkt in bijberoep-beginner.

In de offerte staat duidelijk : puin weghalen (inbegrepen in 2000euro).

Dus 3 weken geleden was hij begonnen en na de eerste dag was de eerste container reeds vol. Hij heeft een nieuwe bijbesteld...aja zei hij want deze conatiner is vol. Zo heeft hij nog 2 containers laten komen. Dus 3 extra containers aan 600euro / stuk...zomaar liggen bijbestellen.
Mijn tuin is proper maar hij heeft mijn geldezel ook meegenomen. Echt slechte communicatie. Nu wil hij dus dat ik factuur betaal of anders gaat hij gerechtelijke stappen ondernemen.

Toppunt : het werk is nog niet af. In offerte staan nog andere taken die volbracht moeten worden. Zoals gelijk maken van grond en gras inzaaien...Dit allemaal is dus niet gebeurt maar wil wel al de volledige pot...of er zal wat zwaaien via het gerecht...

Kan dat?

Terug naar “Aanneming”