Doorgesneden buis

JPV
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Doorgesneden buis

#1 , 30 mei 2012 11:33

Wij zijn bezig met een verbouwing van de keuken.

Ons huis is van 1981 en wij hebben hiervan geen volledige bouwplannen (wel electriciteitsplannen). Onze electricien die de leidingen verlegd heeft nu een afvoerbuis van de badkamer (boven de keuken) doormidden gesneden en dit zou moeten hersteld worden.

Ik veronderstel dat, omdat wij geen bouwplannen geleverd hebben en je die buizen niet zomaar kan opsporen (lijken me plastieken buizen, dus niet op te sporen, maar ik ben geen expert op dat vlak), dat wij zelf de factuur van de herstelling moeten betalen?

Klopt m'n idee of ben ik te voorzichtig en is de electricien eigenlijk verantwoordelijk?

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2012 11:48

Ik denk dat u verantwoordelijk bent. Als de elekticien zich als een goed huisvader heeft gedragen zal er niets anders opzitten dan de buis te herstellen. Als het gelijmde buizen zijn EN je kan eraan kan je mogelijk een koppelstuk erover schuiven. Als het buizen met ringen zijn zelfde systeem maar zonder lijmen. :D

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2012 12:23

Er bestaan detektoren die ook PVC buizen wel kunnen opsporen in muren. Men moet wel gewoon het water even laten lopen tijdens de meting.
Leidingen aangegeven op plannen lopen bijna nooit juist op de plaats waar ze zijn aangegeven.
Gewoonlijk worden ze later pas op de plannen bijgetekend en kunnen daarom gemakkelijk een paar cm afwijken van de juiste plaatst aangegeven op de plannen.
Informeer of aannemer hiervoor een verzekering heeft. Volgens mij kan de bouwheer hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden. Is het gewoon, een afloop, dan zal de herstellingskost zeer klein zijn, en zeker niet van die aard hier veel administartie in te steken.

Reclame

JPV
Topic Starter

#4 , 30 mei 2012 13:58

Bij het thuiskomen (had alles telefonisch doorgekregen) viel het uiteindelijk nog mee. Is wel iets dat wat geld zal kosten om op te lossen, maar de electricien heeft mooi alles errond uitgekapt en morgen of overmorgen komt er iemand alles herstellen. Is een afvoer van de badkamer (incl. WC), maar gelukkig is er geen stank.

Ik wil het zelfs niet op zijn verzekering steken, hij levert te goed werk én heeft ons goed en direct geïnformeerd.

Kingfisher

#5 , 03 dec 2012 14:03

JPV, als dat het enige is wat er misloopt bij een verbouwing, mag je je gelukkig prijzen. Wij hebben een zware, maar vrij vlotte en leuke verbouwing gehad (familie, vrienden en vrolijke stielmannen), maar ook wij hebben af en toe eens gevloekt met dergelijke voorvallen (plakker die alle stopcontacten overplakt, deur die moet opengekapt worden omdat het meubel te groot is,....).

Niet leuk, maar het hoort er bij.

Vandebos

#6 , 03 dec 2012 19:56

JPV, als dat het enige is wat er misloopt bij een verbouwing, mag je je gelukkig prijzen. Wij hebben een zware, maar vrij vlotte en leuke verbouwing gehad (familie, vrienden en vrolijke stielmannen), maar ook wij hebben af en toe eens gevloekt met dergelijke voorvallen (plakker die alle stopcontacten overplakt, deur die moet opengekapt worden omdat het meubel te groot is,....).

Niet leuk, maar het hoort er bij.
Dat klinkt me zooo bekend in de oren. :lol:

Terug naar “Aanneming”