Wij hebben met onze aannemer een overeenkomst over het aanleggen van het terras.
We zijn niet tevreden over de afwerking van het terras en willen de aannemer hiervoor in gebreke stellen omdat we van mening zijn dat
de aannemer hierbij enkele cruciale fouten gemaakt heeft.
Onze aannemer geeft deze fouten ook toe en biedt ook aan om de schade te 'proberen' herstellen. Wij willen hem zeker (moeten trouwens ook) een kans geven, maar zijn niet gerust in de goede afloop van de herstelling.
Onze vraag is dan ook : Laten we de aannemer eerst 'proberen' het in orde te brengen, of sturen we nu al een aangetekende ingebrekestelling op waarna we hem de kans geven om het op te lossen ?
Kunnen we de ingebrekestelling ook nog opsturen als we hem al een poging laten doen hebben om het op te lossen en waarbij het niet gelukt is ?
Of kan een ingebrekestelling enkel maar als je een factuur ontvangen hebt ? We hebben wel al 2/3 betaald maar willen nog even wachten met de rest te betalen tot alles opgelost is.
We willen gewoon zeker zijn dat we in deze procedure geen fouten maken, en de correcte stappen volgen