bouwovertreding ?

isabelsterckx
Topic Starter

bouwovertreding ?

#1 , 29 jul 2012 17:04

Ruim dertig jaar geleden bouwden mijn ouders een appartementsblok om te verhuren. Na het overlijden van mijn vader heeft mijn moeder deze blok geschonken aan mijn broer en mij.
Zeer recent doet de achterbuur moeilijk. Hij beweert dat er achteraan terrassen in gebruik zijn die daar helemaal niet voor bestemd zijn. De toegangsdeuren tot de terrassen staan op het plan, maar zouden volgens de buur enkel mogen gebruikt worden in geval van nood. Ook zijn volgens de buur de scheidingsmuren van de terrassen hoger opgetrokken als op het plan vermeld waardoor de bewoners het platte dak als terras gebruiken. De achterbuur dreigt met verdere stappen om ervoor te zorgen dat de huurders de terrassen niet meer mogen gebruiken. Kan hij dat bekomen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee

#2 , 29 jul 2012 17:32

zijn de deuren die naar de terrassen leiden, nooduitgangen? of zijn het gewone deuren? als het nooduitgangen zijn dan moet er gezorgd worden dat de doorgang altijd beschikbaar blijft,
als het gewone deuren zijn dan mag het gebruikt worden (volgens mij) als terras , als er een terras voorzien is natuurlijk (moet stevig genoeg zijn om x aantal mensen te kunnen dragen)
de scheidingsmuren eens nazien (nameten) en als die kloppen tov het plan dan zou ik dat aantonen bij de achterbuur :)
jullie als eigenaar beslissen natuurlijk ook wat er mag en niet mag op het dak mits de veiligheid natuurlijk (reling enzo)
hoe lang woont de achterbuur eigenlijk daar al? als het al wat jaren is dan zou je het kunnen vragen aan je moeder of de achterbuur daar ooit moeilijk over gedaan heeft.

dit is volgens mij iets dat je kan doen, als er anderen zijn die een andere mening hebben mogen dit natuurlijk ook zeggen hé :p

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2012 19:52

Als het gebouw er al ruim 30 jaar staat, en het is volgens plan gebouwd, heeft de gebuur niets te zeggen.
Kijk daarom het plan na.

Reclame

Terug naar “Aanneming”