Installatiefout airco

digits
Topic Starter

Installatiefout airco

#1 , 27 jul 2012 13:19

Hoi iedereen,

vorige maand heeft een vakman een airco installatie geïnstalleerd. Eergisteren ontdekte ik bruine kringetjes (vochtplekken) op het plafond. Blijkt nu dat een leiding op zolder niet goed aangesloten werd, waardoor er water lekt. Ik heb via email onmiddellijk de vakman geinformeerd, en deze komt binnenkort langs.

Nu zit ik natuurlijk wel met vochtplekken op mijn plafond. Ik zal ook pas binnen een maand ofzo (na opdrogen) kunnen kijken of overschilderen voldoende is, of dat er echt een stuk plafond moet vervangen worden etc. Kan ik de vakman binnen een maand nog in gebreke stellen, of moet ik dat onmiddellijk doen ? Ik wil die persoon ook niet nodeloos op kosten jagen, maar ik wil uiteraard mijn eigen kans op schadevergoeding niet verkleinen...

Nogmaals hartelijke dank,
Mvg,
Digits

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 27 jul 2012 15:14

U kan hem nu reeds in gebreke stellen, en melden dat de definitieve prijs overgemaakt zal worden zodra de ernst van de schade gekend is, dus na herstelling van de airco en droogtijd.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2012 16:22

Verwittig ok uw eigen brandverzekering van dit voorval.

Reclame

digits
Topic Starter

#4 , 27 jul 2012 16:31

Verwittig ok uw eigen brandverzekering van dit voorval.
Reeds gebeurd. Is blijkbaar niet van toepassing omdat het een installatiefout betreft en geen gebarsten leiding of iets dergelijks.

Terug naar “Aanneming”