Prijsverhoging na ondertekenen overeenkomst

TwistLock
Topic Starter

Prijsverhoging na ondertekenen overeenkomst

#1 , 07 jun 2012 21:13

Contract (renovatiewerken) dateert wel al van vorig jaar, maar door omstandigheden (uitstel v/d werken door aannemer, maar ook door ons) is dit nog niet uitgevoerd, er is ook nog geen enkel voorschot betaald. Nu kunnen ze de werken wel uitvoeren, maar ze vragen een meerprijs (wegens focus op grotere projecten, toegenomen kosten). Ze verklaren zich wel akkoord voor (intern) een oplossing te zoeken, maar vragen wel enig begrip voor de gestegen prijzen ? Kunne ze zomaar de prijs verhogen, in het contract is er sprake van een globale prijs met opsomming van de werken die dienen te worden uitgevoerd, en wat zijn onze andere opties ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2012 09:55

Er is de bouwindex die de prijzen regelt in de bouw. Als je niet meer akkoord bent met de nieuwe prijzen, zal aannemer niet willen beginnen denk ik.

Turaki

#3 , 08 jun 2012 10:00

Indien in het contract een globale prijs is opgegeven, dient men zich hier aan te houden. Contract is bindend voor alle partijen, en de prijs is daar een wezenlijk onderdeel van.

De enige redenen waarom ik met een prijsverhoging zou akkoord gaan, is indien de normale uitvoeringstermijn door mijn schuld overschreden is, of indien in het contract (of de AV indien u die getekend heeft) opgenomen is dat de prijs kan stijgen door duurdere grondstofprijzen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2012 13:12

..uitstel van d werken maar ook door ons...

Turaki

#5 , 08 jun 2012 14:14

..uitstel van d werken maar ook door ons...
Inderdaad, maar ook door de firma zelf. Indien de firma eerst uitstelt, kan het zijn dat dit voor TS niet onmiddellijk daarna kon. Hangt volgens mij van situatie tot situatie af, en ook wie in welke mate voor het uitstel verantwoordelijk is.

TwistLock
Topic Starter

#6 , 08 jun 2012 16:52

Uitstel is er voornamelijk gekomen omwille van werken die eerst moesten uitgevoerd worden door derde.

Terug naar “Aanneming”