Hoi,
Wij waren aan't bouwen met architect B uit A.
Nu blijkt dat deze persoon omwille van medische redenen "burnout" ons projekt niet meer kan verder zetten.
Als 't omwille van medische redenen is dan kan em dus eventueel wel overmacht inroepen denk ik?
We dachten dat we werkten via de formule van architecten-bouwers met hem, zodat we hiervoor verzekerd waren
daar kreeg ik te horen dat ze op dinsdag een vergadering zouden hebben waar elk van onze dossiers besproken zou worden. dat leek positief maar op donderdag toen ik hen terug belde kreeg ik te horen dat ook ons dossier nog niet ingediend was en dat wij dus van hen eigenlijk niets moesten verwachten..En blijkbaar zijn we niet de enige gedupeerden bij wie hij dit heeft gedaan. Ongeveer 70 dossiers!
Alsook heeft hij bij zijn laatste werk, een bestek en lastenboek voor onze bouw , een bestek en lastenboek van een andere woning genomen en enkel de naam van de bouwheer veranderd! Doordat wij dachten dat dit van onze bouw was hadden wij hem keurig zijn ereloon betaald. 4.470 euro. Nu willen wij dit graag terugvorderen en hem in gebreke stellen. Maar van andere gedupeerden horen wij al dat hiervan volgens hem geen sprake kan zijn.Dan maar naar de Raad van antwerpen daar waren ze nog minder behulpzaam want volgens hen had ook de architect dit niet gewild! het enige wat ze me konden zeggen was dat ik voor 31 januari hen moet laten weten met welke andere architect we verder gaan en dat ze me daar een stappenplan voor zouden bezorgen! Maar toen ik hen vroeg wat er zou gebeuren met de facturen die we al betaald hadden konden ze me alleen vertellen dat ze het zouden bekijken!
Nu ontvingen wij een email van de orde dat we maandag telefonisch vragen mogen stellen aan iemand vertrouwd met het dossier? Ik ben ook van mening dat we ons moeten groeperen zodat we misschien wat meer druk kunnen zetten achter de orde om toch ook iets te doen aan de hoeveelheid centen die we er allemaal ingestoken hebben!
Wij hopen maandag van de orde duidelijkheid te krijgen maar daar vrees ik voor want heb ook nog niet echt een idee wat ik moet vragen, de hele situatie lijkt mij ook nog altijd irreel terwijl we elke ochtend wakker schrikken en beseffen in welke nachtmerrie we zitten!Nu we geen termijngarantie meer hebben zullen we niet alleen de meerkost hebben voor het zoeken van een nieuwe architect maar ook van een huurprijs die we zullen moeten betalen en dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze mij bij de AB bouwers konden vertelden dat de bewuste architect ongelooflijke deals kon bedwingen met tal van aannemers en dan geen van hun andere leden dezelfde condities konden/ kunnen bedwingen! Dus nu staan we daar en de vooruitzichten zijn niet echt rooskleurig!
Ze sturen naar iedereen een mail waarin:
- zij vinden dat X onterecht er wordt doorgesleurd op het forum ( http://bouwinfo.be/forum/showthread.php" onclick="window.open(this.href);return false; ... mee-Wat-nu ) en dat wie zijn naam te grabbel gooit zal worden aangeklaagd voor laster en eerroof
- elk dossier specifiek is
- als u het lef heeft om hem aan te klagen, dit een gerechtelijke procedureslag zal worden, die vele jaren zal duren
-zij willen meewerken om de overgang naar een nieuwe architect vlot kan verlopen.
Nu is mijn vraag hoe kunnen we dit best aanpakken?
Zelf heb ik ondertussen de krant al gecontacteerd en zij willen hierbij helpen en een artikel publiceren over ons en andere slachtoffers van deze architect!