Beste,
Gisteren kreeg ik een aangetekende brief van De Lijn nl. porces-verbaal ten laste van mijn dochter C van 17 decembre 2018 om 8u34. Ze was toen 17 jaar.
Ik betaal sinds meer dan 6 jaar een abonnement trein/tram bus voor mijn 3 kinderen. Het is correct dat mijn kinderen soms hun abonnement vergeten (zat in verkeerde jas/rugzak). Het is correct dat ze toen haar abonnement vergeten was, dit heeft ze ook maar op moment van de controle kunnen beseffen.
Nu krijg ik plots een boete van 107 eur, dat is volgens mij pure geldklopperij. Met de technische tools kunnen ze bij het opmaken van een PV toch kijken of die persoon al dan niet een abonnement heeft.
Bij de NMBS hebben ze een ander systeem namelijk als ze hun abonnement vergeten zijn, krijgen ze een ticketje en moeten ze de volgende dag naar station GSP gaan om hun abonnement te toen. Wat ik toch kindvriendelijk vind.
Mij vraag naar jullie toe, ben ik verplicht om die 107 eur te betalen. Ik heb reeds een mail verstuurd naar boetes@delijn.be met een copie van abonnement van mijn dochter.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg