Boete geparkeerd op verhoogde berm binnen de bebouwde kom.

Blitz2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Boete geparkeerd op verhoogde berm binnen de bebouwde kom.

#1 , 21 jan 2019 18:14

Nu stond ik 2 maanden geleden geparkeerd op het gras, tussen 2 struiken in. (zie locatie: (https://goo.gl/maps/NJrzLMWXDMU2) aangezien ik mijn trein moest halen en nergens geen parking meer vrij was. Vandaag pas de boete gekregen (116€), 2de graads overtreding. Nu vroeg ik me af of het zin heeft om dit aan te vechten, aangezien ik toch niemand gehinderd heb? En de bijzondere bewijslast vervalt dus ook aangezien de pv nu pas opgestuurd is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 21 jan 2019 18:34

Omdat je niemand hinderde hebben ze je niet getakeld. Overtreding is er. Aanvechten is tijdverlies.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 21 jan 2019 21:09

heeft u binnen de 14 dagen een brief gekregen dat u een overtreding had begaan of is dit het eerste dat u er van hoort?

Reclame

Blitz2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jan 2019 23:58

heeft u binnen de 14 dagen een brief gekregen dat u een overtreding had begaan of is dit het eerste dat u er van hoort?
Neen, dit is het eerste wat ik er van hoor. De overtreding vond plaats op 2/12/2018, en vandaag pas de brief ontvangen (datum van verzending is 19/01/2019). Het betreft geen P.V. van de politie maar een brief van de stad zelf, dus een zogenaamde GAS boete.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 22 jan 2019 12:27

heeft u binnen de 14 dagen een brief gekregen dat u een overtreding had begaan of is dit het eerste dat u er van hoort?
Neen, dit is het eerste wat ik er van hoor. De overtreding vond plaats op 2/12/2018, en vandaag pas de brief ontvangen (datum van verzending is 19/01/2019). Het betreft geen P.V. van de politie maar een brief van de stad zelf, dus een zogenaamde GAS boete.
als st-niklazenaar zelf dien ik als eerste te zeggen; "a, die zeikerds weer"

3/4 van de tijd kennen ze de wegcode niet en schudden ze maar iets uit hun mouw en zorgen ze zelf voor 'overlast' bij de burgers, ik spreek helaas uit ondervinding, paar jaar geleden toen ik mij zelf ging verdedigen bij de gas ambtenaar, ging deze hun standpunt proberen aantonen van de situatie ter plaatste met een foto van 20 jaar geleden

Issued
Berichten: 1227

#6 , 22 jan 2019 13:44


als st-niklazenaar zelf dien ik als eerste te zeggen; "a, die zeikerds weer"

3/4 van de tijd kennen ze de wegcode niet en schudden ze maar iets uit hun mouw en zorgen ze zelf voor 'overlast' bij de burgers, ik spreek helaas uit ondervinding, paar jaar geleden toen ik mij zelf ging verdedigen bij de gas ambtenaar, ging deze hun standpunt proberen aantonen van de situatie ter plaatste met een foto van 20 jaar geleden
Desalniettemin stond betrokkene op een verhoogde berm en kreeg ze tijdig haar GAS-boete

Blitz2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 jan 2019 14:17

heeft u binnen de 14 dagen een brief gekregen dat u een overtreding had begaan of is dit het eerste dat u er van hoort?
Neen, dit is het eerste wat ik er van hoor. De overtreding vond plaats op 2/12/2018, en vandaag pas de brief ontvangen (datum van verzending is 19/01/2019). Het betreft geen P.V. van de politie maar een brief van de stad zelf, dus een zogenaamde GAS boete.
als st-niklazenaar zelf dien ik als eerste te zeggen; "a, die zeikerds weer"

3/4 van de tijd kennen ze de wegcode niet en schudden ze maar iets uit hun mouw en zorgen ze zelf voor 'overlast' bij de burgers, ik spreek helaas uit ondervinding, paar jaar geleden toen ik mij zelf ging verdedigen bij de gas ambtenaar, ging deze hun standpunt proberen aantonen van de situatie ter plaatste met een foto van 20 jaar geleden
Klopt wat u zegt. Die parkeerwachters hier lopen er zeer gefrustreerd bij en denken dat ze op gelijk niveau staan met de politie. Dat terzijde, lijkt het me dus tijdsverlies om mijn standpunt te gaan verdedigen bij de gas ambtenaar... zal de boete dan maar betalen.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 22 jan 2019 14:45


als st-niklazenaar zelf dien ik als eerste te zeggen; "a, die zeikerds weer"

3/4 van de tijd kennen ze de wegcode niet en schudden ze maar iets uit hun mouw en zorgen ze zelf voor 'overlast' bij de burgers, ik spreek helaas uit ondervinding, paar jaar geleden toen ik mij zelf ging verdedigen bij de gas ambtenaar, ging deze hun standpunt proberen aantonen van de situatie ter plaatste met een foto van 20 jaar geleden
Desalniettemin stond betrokkene op een verhoogde berm en kreeg ze tijdig haar GAS-boete
ik weet het, maar er word hier veel geschreven om toch maar te schrijven en met soms een heel gebrekkige kennis van de wegcode bij sommige.

maar mijn ervaringen met die beleefd blijven JurecaBE is helaas minder

-niet correcte plaats weergeven (straat)
-het niet kunnen onderscheiden van trottoir, rijweg en plein (volgens definitie wegcode)
-het met opzet nemen van foto's in verticale positie zodat niet de juist plaatsgesteldheid word weergegeven
-ik vraag via e-mail een gesprek aan om mij te verdedigen, krijgt ge als antwoord terug: daar moet ge maar voor bellen (terwijl afspraak vragen via mail word aangemoedigd in hun brieven)


en dat op dezelfde plaats waar een agent (voor gas boetes voor overtredingen hier werd ingevoerd) mij al 2 keer had opgeschreven omdat ik volgens de agent gelijktijdig op een trottoir, kruispunt en verhoogde berm stond . .

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 23 jan 2019 12:45

Als het al anderhalve maand duurt om je op de hoogte te brengen ...

GAS-ambtenaar moet binnen 6 maanden na inbreuk beslissen.
Er zijn geen kosten verbonden aan de GAS-procedure.
Sanctie verhoogd niet door bezwaar (binnen de 30 dagen indienen).

Terug naar “Andere”