Onterechte PV van De Lijn
Geplaatst: 23 okt 2018 08:39
Ik nam gisteren de tram in Gent vanaf het Lippensplein (Tramlijn 1).
Bij het opstappen betaalde ik mijn ticket via de app van De Lijn, net zoals ik 's morgens deed om naar het werk te gaan. Nu achteraf gezien kan ik mij echt voor het hoofd slaan want ik had beter het ticket 1 minuut eerder gevalideerd, zeker gezien wat erna gebeurde (maar hier kan ik jammer genoeg niets meer aan veranderen).
De eerstvolgende halte (Zuid), die héél dicht bij de halte Lippensplein ligt (het duurde echt minder dan 30 seconden om de volgende halte te bereiken aangezien het 's avonds was en er geen verkeer meer was), stapten er 3 controleurs op.
Bij de controle kreeg ik te horen dat mijn ticket nog niet lang genoeg geldig was om betaald te zijn geweest bij het opstappen van de vorige halte. De tijdsstempel ( die enkel rekening houdt met het uur en de minuten, en dus de seconden niet vermeldt) van de conducteur bij aanvang van zijn controle aan het Zuid was dezelfde als het startuur van mijn e-ticket, waaruit de controleur opmaakte dat ik het ticket vlug aankocht toen hij opstapte. Dit is echter zeker niet het geval!
De haltes Lippensplein en Zuid liggen zodanig dicht bij elkaar dat, toen ik betaalde bij het opstappen dit nog in dezelfde minuut was als bij de aankomst op het Zuid. Bovendien zou het best kunnen zijn dat de klok op de tram achterstond tov de app waardoor het lijkt alsof ik mijn ticket bij aanvang van de controle aan het Zuid pas heb aangekocht (wat niet het geval is). Ik meldde ook de controleur dat ik geen enkele intentie heb om niet te betalen en zei dat ik 's morgens ook betaalde via de app (ik heb jammer genoeg geen screenshot van mijn ticket 's morgens, maar dit zouden ze moeten kunnen controleren aan de hand van mijn gsm nummer). De controleur had hier geen oren naar en zei doodleuk dat ik steeds het PV schriftelijk kan betwisten (wat ik gedaan heb).
Ik vind het echt een supervervelende situatie want is precies hun woord tegen het mijne.Ik vroeg mij daarom af of ik nog extra stappen zou kunnen ondernemen om mijn onschuld te bewijzen en dit PV aan te vechten.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Groeten
Inge
Bij het opstappen betaalde ik mijn ticket via de app van De Lijn, net zoals ik 's morgens deed om naar het werk te gaan. Nu achteraf gezien kan ik mij echt voor het hoofd slaan want ik had beter het ticket 1 minuut eerder gevalideerd, zeker gezien wat erna gebeurde (maar hier kan ik jammer genoeg niets meer aan veranderen).
De eerstvolgende halte (Zuid), die héél dicht bij de halte Lippensplein ligt (het duurde echt minder dan 30 seconden om de volgende halte te bereiken aangezien het 's avonds was en er geen verkeer meer was), stapten er 3 controleurs op.
Bij de controle kreeg ik te horen dat mijn ticket nog niet lang genoeg geldig was om betaald te zijn geweest bij het opstappen van de vorige halte. De tijdsstempel ( die enkel rekening houdt met het uur en de minuten, en dus de seconden niet vermeldt) van de conducteur bij aanvang van zijn controle aan het Zuid was dezelfde als het startuur van mijn e-ticket, waaruit de controleur opmaakte dat ik het ticket vlug aankocht toen hij opstapte. Dit is echter zeker niet het geval!
De haltes Lippensplein en Zuid liggen zodanig dicht bij elkaar dat, toen ik betaalde bij het opstappen dit nog in dezelfde minuut was als bij de aankomst op het Zuid. Bovendien zou het best kunnen zijn dat de klok op de tram achterstond tov de app waardoor het lijkt alsof ik mijn ticket bij aanvang van de controle aan het Zuid pas heb aangekocht (wat niet het geval is). Ik meldde ook de controleur dat ik geen enkele intentie heb om niet te betalen en zei dat ik 's morgens ook betaalde via de app (ik heb jammer genoeg geen screenshot van mijn ticket 's morgens, maar dit zouden ze moeten kunnen controleren aan de hand van mijn gsm nummer). De controleur had hier geen oren naar en zei doodleuk dat ik steeds het PV schriftelijk kan betwisten (wat ik gedaan heb).
Ik vind het echt een supervervelende situatie want is precies hun woord tegen het mijne.Ik vroeg mij daarom af of ik nog extra stappen zou kunnen ondernemen om mijn onschuld te bewijzen en dit PV aan te vechten.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Groeten
Inge