Wagen laten verzekeren op naam van derden

Sandervdf
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wagen laten verzekeren op naam van derden

#1 , 24 sep 2018 15:19

Hey,

Ik ben wat radeloos. Ik heb onlangs een occasiewagen gekocht, ik ben nu reeds 4 maanden eigenaar van deze wagen. Ik heb reeds 1 maand geleden betaald voor mijn BA verzekering bij ethias.

De situatie is nu als volgt; ik krijg binnenkort een bedrijfswagen van het werk en ik wil mijn vriendin (die niet bij mij woont) een plezier doen met mijn auto. Zij mag van mij met deze wagen rijden, echter wil ik niet haar verzekering betalen. Dit willen haar ouders wel doen. De auto moet echter op mijn naam blijven staan, zodat ik achteraf als er iets fout zou lopen mijn wagen niet kwijt ben.

Kan ik; mijn nummerplaat behouden (omdat ik juist BIV heb betaald), mijn auto laten verzekeren door de ouders van mijn vriendin, met haar als courante bestuurder en mijn huidige verzekering stopzetten?

Nu; de verzekeraar van ethias vertelde mij dat zij voor een opschorting van de verzekering een verkoopscontract en de groene kaart nodig hebben. Stel dat ik dit contract opmaak en daarin zet dat ik de auto voor €0 verkoop en deze dan feitelijk niet verkoop, maar dit wel op papier staat voor de verzekeraar.

Ik vind het een beetje onnozel om een hoge BIV 2x te gaan betalen en een verzekering die ik toch stop moet zetten nog eens te gaan uitstellen.

Iemand ervaring met dergelijke situaties?

Groetjes,

Sander

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2018 15:56

Normaal kan zo iets.

Maar een beetje raar toch .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 sep 2018 18:09

Kan ik; mijn nummerplaat behouden (omdat ik juist BIV heb betaald)
Het voertuig blijft jouw eigendom, dat wil zeggen dat jij het ook ingeschreven moet houden én er finaal ook voor verantwoordelijk blijft (zorgen dat keuring, verzekering etc in orde is)

Bij overdracht van inschrijving, betaal je in dit geval weer BIV
En een maand wegenbelasting dubbel.
mijn auto laten verzekeren door de ouders van mijn vriendin, met haar als courante bestuurder en mijn huidige verzekering stopzetten?
Het zal veel simpeler zijn om je vriendin bij de verzekering op te geven als gebruikelijke bestuurder, en haar / haar ouders de rekening te laten betalen / of ideaal, terug te laten betalen.

Bij terugbetaling ben je meteen zeker dat de verzekering betaald is, geen zever dat vriending / ouders de verzekering achter je rug kunnen opzeggen etc ...


Valse verkoopsovereenkomsten opstellen kan je zuur opbreken
bvb als de vriendin een dubbel heeft, en er een haar in de boter komt ....

Reclame

Terug naar “Andere”