Ex-vrienden vallen me lastig

Sauronius
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Ex-vrienden vallen me lastig

#1 , 17 sep 2018 10:38

Ongeveer een dik half jaar geleden heb ik gebroken met mn toenmalige vriendengroep wegens hun kinderachtig gedrag en dingen die ze deden. Echter vallen ze me nog regelmatig lastig. Dit gaat van vuurwerk afsteken aan het begin van onze doodlopende straat (ongeveer 40m verderop) tot het stelen van verkeersborden en deze op diezelfde locatie plaatsen. Kan ik hier iets aan doen? Ik weet dat zij het zijn maar heb zelf geen concrete bewijzen. De buren en wij zijn dit gedrag beu. Met hun praten helpt niet want ze zeggen gewoon dat ze van niets weten. Iemand die advies heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2018 15:27

Zonder bewijzen kan je niets doen. Enkel klacht indienen tegen onbekenden. Als het over feiten gaat die in uw staat gebeuren, zijn die ook niet specifiek tegen jou gericht. Dus je kan ook moeilijk van belaging spreken.

Maar als je bij de politie gaat melden dat er gestolen verkeersborden in uw straat verschijnen, denk ik niet dat die daarmee gaan kunnen lachen, en wel eens een onderzoek zouden kunnen instellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 sep 2018 22:05

Je kan je vermoedens overmaken aan de politie, bvb als er weer eens wat verkeersborden aan je straat staan ...

Reclame

Terug naar “Andere”