Gas boete stilstaan en/of het parkeren

Lokefre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gas boete stilstaan en/of het parkeren

#1 , 01 sep 2018 19:44

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag een gas-boete in de brievenbus gekregen omtrent parkeren op een oversteekplaats. Boete is 110€. Echter ben ik nooit op deze plaats geweest en was ik die dag gewoon aan het werk. Er staat in de brief ook dat ik een grijze auto heb terwijl dit een zwarte is. Wat moet ik voorleggen om deze gasboete te betwisten?

Mvg,
Lore

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 01 sep 2018 20:02

Feit dat u daar niet was en ook uw wagen niet ( verklaring werkgever bv)
Feit dat kleur van wagen niet overeenkomt met de echte kleur van uw wagen. U wagen is niet grijs ( meer moet u niet schrijven).
Ik hoop alleen niet dat hij donkergrijs of antraciet is ..

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2018 22:25

Altijd via aangetekende zending (best met antwoordkaart) je zending versturen.
Mocht men je bezwaarschrift niet aanvaarden heb je dan in elk geval een bewijs dat je in een verder stadium kan gebruiken om alsnog de zaak te winnen.

Indien u nooit op die oversteekplaats bent geweest en indien de kleur van uw wagen niet overeenkomt met de kleur die bij de boete wordt vermeld zou ik me niet teveel zorgen maken. Indien u een rechtsbijstand verzekering heeft zou ik die ook op de hoogte brengen, u heeft in dit geval vrije keuze om een advocaat aan te stellen om uw te verdedigen mocht de zaak ooit voor de rechter komen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 02 sep 2018 11:56

Echter ben ik nooit op deze plaats geweest en was ik die dag gewoon aan het werk.

Wat moet ik voorleggen om deze gasboete te betwisten?
GAS-reglement van betrokken gemeente downloaden, en exact de bezwaarprocedure volgen.
Doet u dat niet, of niet tijdig, wordt bezwaar niet behandeld en de GAS-boete definitief.

Bewijzen dat uw auto er niet was.
Dat u op uw werk was, zegt niets over uw auto ...

En ja, da's héél lastig.


Gegevens over uw auto worden vaak niet ter plaatse genoteerd.
Die komen achteraf uit de DIV databank op basis nummerplaat.

Maar je kan het wel gebruiken :twisted:

Ooit eerder al PV gehad met dat voertuig ?
Welke kleur stond daar in ?

Lokefre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 sep 2018 13:26

Nog nooit een pc gehad. Ben wel naar de lokale politie van de gemeente geweest en blijkbaar staat er geen kleur gelinkt.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 03 sep 2018 00:24

Als je van de lokale politie weet dat er in de DIV databank geen kleur van je voertuig genoteerd staat, kan je dat als extra argument gebruiken in je bezwaar bij de GAS-ambtenaar
Het is een argument om aan te tonen dat er een fout gebeurd is bij het noteren vd nummerplaat


Kijk voor de zekerheid na of je nummerplaat nog de originele is, met CV stempel in

Terug naar “Andere”