Retributie Streeteo (VINCI Park) door fout in SMS

pleazlovejim
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Retributie Streeteo (VINCI Park) door fout in SMS

#1 , 30 aug 2018 16:47

Dag allen,

Een paar dagen geleden heb ik na het parkeren een fout gemaakt in mijn sms tijdens het intypen van het bericht om te parkeren via 4411. Ipv mijn nummerplaat ben ik de '1' die ervoor staat vergeten en had een retributie tussen mijn ruitenwissers. Ik gaf dit per mail door aan Streeteo die dit in Oostende beheert en ze zeiden dat ik moest betalen omdat ik al in november vorig jaar eenzelfde fout heb gemaakt waarvan de retributie werd kwijtgescholden.

Een beetje overmoedig heb ik volgende mail teruggestuurd:

Beste,
1) Ik gebruik jullie systeem via sms een drietal keer per week. Het is dus helemaal niet onzinnig dat er eens een fout insluipt. De foutmarge bedraagt dus - gerekend vanaf november 2017 (de vorige kwijtschelding) - 1,58 %. Dat is beter dan een machine.
2) Ik heb vandaag 3,50 euro betaald en heb dus het recht om te mogen parkeren. Ik heb helemaal geen geen andere auto met de foutief ingevoerde nummerplaat xyz123
Rekening houdend met bovenstaande zou ik jullie ten stelligste aanraden om de retributie te laten vallen. Ik zal deze niet betalen en dit gerust met de nodige aandacht voor de rechtbank verantwoorden.
Graag uw antwoord

Ik vind het nogal kras dat er hier duidelijk geen sprake kan zijn van kwaad opzet en dat de klant die betaald heeft toch 25 euro moet ophoesten. Op hun website van Streeteo.be en 4411.be staat geen enkele duidelijkheid over het mobiel systeem en het al dan niet kwijtschelden van boetes en hoeveel menselijke fouten men mag maken in een bepaalde periode.

Weet iemand hier duidelijkheid over en maak ik een kans indien dit tot een rechterlijke verantwoording zou komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 30 aug 2018 17:48

Stond uw auto met nrplaat xyz123 daar geparkeerd? Is er betaald voor een wagen met nrplaat xyz123?

Indien niet, dan is het een dubbeltje op z'n kant of u hier gelijk kan krijgen, hoezeer ik u ook begrijp. Een foutje is rap gebeurd.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 30 aug 2018 19:26

U leest toch zelf ook wat er in de SMS staat dus u kan direct verbeteren.

Reclame

pleazlovejim
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2018 01:18

Wel, je krijgt een sms terug dat parkeren gestart wordt met het nummerplaat dat je hebt ingegeven, zelfs al bestaat dit nummerplaat niet. Dus daar lees je eigenlijk vlug over zonder het idee te hebben dat je een foutief nummerplaat hebt ingegeven. En dan betaal je voor te parkeren en wordt je nog eens gestraft met een boete terwijl het goedkoper was om eigenlijk helemaal niet te betalen.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 31 aug 2018 09:12

vijgen na pasen maar met de 4411 app hoef je je nummerplaat niet in te geven. enkel de code van het apparaat.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 sep 2018 11:50

Dit is 1 van de manieren waarop deze bedrijven volop winst maken
Elke misser van de geparkeerde bestuurder wordt gebruikt om 'm een retributie aan te smeren.
De meeste betalen om van de zever af te zijn.
Sommigen reclameren, die geeft men dan al eens een aflaat.

In Lier smeren ze zelfs al jàren fout geparkeerde wagens een retributie aan - terwijl ze daar 0,0 recht toe hebben - en de vorige vrederechter speelde dat spelletje mee ... ga maar in beroep bij Cassatie !

Terug naar “Andere”